image

Breien ja ik ben er sinds vorig jaar weer eens aan begonnen ,ik ben er dus echt een leek in ,beschrijvingen niet aan mij besteed want ieder spreekt over toeren ,reeks ,rechts ,averechts ,links ,kruissteek *krijg er steken van in men hoofd * en nog meer van die wartaal. Intussen heb ik wel al wat gebreid en gehaakt voor een leek niet slecht ;-) *stinkt hier hé? *

Nu was ik vorige week op de markt en daar staat de wollenkraam ,ik spot een fel kleurtje en het leek me leuk voor een sjaaltje ,dus ik vraag de wollenman hoeveel heb ik nodig voor 1? Hij 1 bol ,ikke 1 ??? Ja maar 1 ,tja dus gelijk meegenomen eenmaal in de caravan begon ik vlijtig ,sodejue een pannelapje *vloekt op wollenman * dus uithalen nogeens nu losser godsamme *lief heeft die me * weer niet goed ,dus naar 5 X uithalen dacht ik andere pennen ,ging opweg naar de plaatselijke hobby winkel mijn oog viel weer op een bol *wol wel te verstaan * ik neem die en vraag de verkoopster wie viel brauch ich für ein sjaal? Eins …ik weer Eins??? Ik vraag haar hoe kan dat ik brei en het word niet groter als een pannelapje hihi . Nee zegt ze dat kan niet …ja echt ik weer ….kijk zegt ze neemt de bol en trekt het iets wat uitelkaar en er ontstaan sliertjes met gaten ,hier brei of haak je door! O kijk zeg ik dat zal wel ik heb de draad in totaal genomen ,dus door te praten en de geduldige uitleg van dieser junge dame ben ik twee sjaals rijker ;-)