Archief voor 28 november 2012

Kliekjes……

 

Nee het is niet wat je meent dat het zal zijn, het gaat hier niet over eten *alhoewel je daar ook een log aan kunt besteden*

Waar het dan wel over gaat ? Het fenomeen Kliekjes, iedereen is het ooit wel eens tegen gekomen op school, het werk, in je woon omgeving ,feestjes,weblogs……….
Ik kan gelukkig zeggen dat ik geen “kliekjes” persoon ben, o zeker houd en hield ik me ook met groepjes mensen op maar bleef en blijf wel trouw aan  mijn eigen basis intuïtie. Je hebt  en had van die ”kliekjes” die schijnen het niet in de gaten te hebben of gehad dat ze daarbij hun eigen “ik” niet willen of wilden tonen om zelf niet buiten het ”kliekje” te vallen.

Ik noem ze altijd kudde dieren, men schaart zich achter andere mensen *want o liever een ander het pis paaltje dan ze zelf * waren ze of zijn ze zelf moeders mooiste ??? Tja sommige meende en menen van wel. Zijn ze *uitblinkers* sommigen menen en nog steeds denken ze zijn het, het lachen over anderen krijgt in een ”kliekje” toch een andere dimensie waar je soms misselijk van wordt, gelukkig heb ik men mondje weten te roeren en nog trouwens ;-)

Wat maakt het zo belangrijk om in een ”kliekje” te willen horen denk ik dan , wat is er mis om op te komen voor wat jezelf denkt i.p.v. op te komen voor wat een ander meent dat ”goed” is. Wat is er grappig aan als er over een persoontje gelachen word die aan sport doet zwaar overgewicht heeft en niet alleen de trainer op haar nek had maar ook een ”kliekje” die er hartelijk om konden lachen als de trainer haar extra rondjes om het rugbyveld liet rennen,zielige kinderen  waren jullie toen en die pokdalige trainer al helemaal, ik was blij dat ik niet in dat ”kliekje” zat.

Ook was en ben ik blij dat ik niet in het ”kliekje” zat waar de ploegleider de aanstichter van was om mensen uit de groep te laten stemmen die op dat moment niet op het werk waren, typisch iets wat mensen doen die geen ruggengraat hebben mensen zelf iets niet in het gezicht durven te zeggen. Op de werkvloer de grootste klep en op de vergadering zeer zwijgzaam waren *schjinbaar van louter kliekjes met de bek vol tanden zaten*

Of van die interessante personen die deel uit maken van een ”kliekje” om eens lekker een ander af te zeiken, hoe degene zich kleed, wat degene in de middag pauze eet, of over de geaardheid van degene liggen te ouwe hoeren , bepalen willen met wie iemand omgang mag hebben enzv……

 

Ik vraag me af of die “Kliekjes” van toen net zo blij zijn als hun kind van school komt, of als hun partner van het werk komt of als ze nu zelf buiten de Boot vallen hun eigen stem hebben gevonden of kan ik ze nog steeds in de “kliko bak” gooien, ik ben benieuwd hoe ze er nu zelf tegenaan kijken nu iemand uit hun omgeving misschien 10 rondjes om het rugbyveld moeten rennen en uitgelachen worden of men het dan ook nog om te lachen vinden……nee he ? Ik geloof dat die trainer de wind van voren krijgt.
En ach jammer dat men dit soort afval niet kunt scheidde je hebt er die als “kliko bak” geboren zijn en als eeuwig ”kliekje” door het leven gaan……en het jammer genoeg doorgeven, dus “restafval’‘ zal altijd bestaan !

Pee-es : Ik ben geen kliekje ik eet alles op en maakt het me misselijk gooi ik het eruit !

Maar die degene die mij kennen wisten en weten dat al ;-)

 

aanvullen op woensdag

Zie de maan schijnt door de bomen,
makkers staakt uw wild geraas.
‘t Heerlijk avondje is gekomen,
‘t avondje van Sinterklaas.

Vol verwachting klopt ons hart,
wie de koek krijgt, wie de gard.
Vol verwachting klopt ons hart,
wie de koek krijgt, wie de gard.

O, wat pret zal ‘t zijn te spelen
met die bonte harlekijn.
Eerlijk zullen we alles delen:
suikergoed en marsepein.

Maar, o wee, o bitt’re smart.
kregen wij voor koek een gard.
Maar, o wee, wat bitt’re smart
kregen wij voor koek een gard!

Maar ik vrees niet dat wij klagen;
vader, moeder zijn te goed!
Was het ook niet alle dagen,
meestal waren wij toch zoet.

Ban dus vrij de vrees uit ‘t hart;
‘k wed er ligt geen enk’le gard.
Ban dus vrij de vrees uit ‘t hart;
‘k wed er ligt geen enk’le gard!

Bron : http://nl.wikisource.org/wiki/Zie_de_maan_schijnt_door_de_bomen

 

Teenage life

For teenagers, by teenagers

Lieve Mama

"Hallo. Staan mijn tepels gelijk?"

janariebuijs

All what's in a man's mind....

Luc Dewaele, dagboek

Over fotografie en leven.

Infinity Lifestyle

We simply love it

dromenenzo

mijn leven, mijn dromen, mijn verhalen

Jean-Paul's blog

Publication of my favorite pictures and videos.

einfachtilda

Viele Bilder, wenig Worte!!

Henkie's

Gewoon mijn blog!

Suske blogt

Wat je hier leest, lees je op geen enkele andere blog.

MARKO SPACE

PHOTO BLOG

Spiegelingen

De wereld gespiegeld door mijn blik

Arcilla y fuego

Una visión sobre el complejo y apasionante mundo de la cerámica

So-ALLer-l-EI**buntes**SCHÖNes

KREATIVITÄT sind keine GRENZE(n)gesetzt

Das WESEN(t)liche ist nur mit dem HERZen zu sehen

Das*WESEN(t)licheALLer-l-EI wird auf den PUNKT gebracht

Het leven zoals het leven loopt

Wanneer is vergeten gewoon vergeten en wanneer is vergeten niet meer gewoon

Teenage life

For teenagers, by teenagers

Lieve Mama

"Hallo. Staan mijn tepels gelijk?"

janariebuijs

All what's in a man's mind....

Luc Dewaele, dagboek

Over fotografie en leven.

Infinity Lifestyle

We simply love it

dromenenzo

mijn leven, mijn dromen, mijn verhalen

Jean-Paul's blog

Publication of my favorite pictures and videos.

einfachtilda

Viele Bilder, wenig Worte!!

Henkie's

Gewoon mijn blog!

Suske blogt

Wat je hier leest, lees je op geen enkele andere blog.

MARKO SPACE

PHOTO BLOG

Spiegelingen

De wereld gespiegeld door mijn blik

Arcilla y fuego

Una visión sobre el complejo y apasionante mundo de la cerámica

So-ALLer-l-EI**buntes**SCHÖNes

KREATIVITÄT sind keine GRENZE(n)gesetzt

Das WESEN(t)liche ist nur mit dem HERZen zu sehen

Das*WESEN(t)licheALLer-l-EI wird auf den PUNKT gebracht

Het leven zoals het leven loopt

Wanneer is vergeten gewoon vergeten en wanneer is vergeten niet meer gewoon

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 167 andere volgers