Aftellen naar de Kerst

image

De Sint is afgereisd nu kan de countdown echt van start ,weer vele briefjes met wensen erop ,
Kinder hartjes die hoopvol wachten ,zich verheugen op het versieren van de boom .Vele schaatsbanen verschijnen op de markrpleinen en de kerstmarkten ook . Één keer hoop ik toch eens het Dickens festijn in Deventer te mogen mee maken dat is een kerstverhaal die me elke x weer doet raken ,het bevat( voor mij) alles wat een kerstboodschap maar bevatten kan

image

16 gedachtes over “Aftellen naar de Kerst

  1. Ohhh ik kan ook haast niet wachten. Het is dat ik het iedere keer weer zo’n ellende vind, die boom van zolder slepen. Bijna een volksverhuizing. Het een moet naar boven en het ander weer naar beneden. Tsja dat krijg je in zo’n poppenhuisje he ;-). Geen plek genoeg. Maar dan….dan is het ook écht genieten. Zoooo mooi hihi. Ik heb er weer nieuwe ballen bij, hier in de stad zit een hele grote winkel met alleen kerstspullen. Die hadden psies de kleur die ik nodig had (oranjerood). Wauw, zo mooi!.

    Ik ben ook nooit in Deventer geweest maar zou dat ook wel eens willen zien. Nou je het over Dickens hebt, hier heb je in Helmond zo’n Dickens night…een braderie in die stijl. Zo samen met die huizen is dat echt prachtig maar ik heb het alleen nog maar op internet gezien. Dit jaar dus misschien in het eggie??? ;-)

    1. Het liefst zou ik zeggen ja doen we maar ja het 1 en ander loopt even ;-)
      Deventer op zich is al mooi, wij stonden daar ooit in de buurt op een camping en jammer dat die camping rond deze tijd alleen de weekenden open had en ook nog zonder water brrr, maar we zijn in de zomer wel eens naar Deventer op stelten geweest,prachtig allemaal mooie groepen verkleed en maken mooie opvoeringen en alles op stelten echt de moeite waard en de stad ook ;-)

      De laatste jaren heb ik dat niet meer met bomen , of wij hebben een punthoed noem ik het maar die zet ik op een leuk plekje stekker en tada lichtjes (goudglinster) dan de kerstboog en een molen uit hout gesneden nog iets aan het raam en klaar ;-) Ik vind de lichtjes die maken het zo sfeervol :-)

      1. Dat is het ook steeds he, dan komt het er gewoon niet van. Als je eindelijk tijd hebt of zin dan is het al voorbij hihi. Ik geloof niet dat ik ooit in Deventer geweest ben. Als het al zo is dan was ik heeeeeel klein hihi. Ik lees het al, dat is echt de moeite waard dus. Misschien volgende zomer een keer :D.

        Scheelt ook een boel zooi he, als je die boom niet meer op zet. Dan heb ik het niet over een kunstboom hihi. Want die moet je weer ergens opbergen. Dat is hier dus het probleem ;-). Zo stiekem aan komt er iedere jaar weer meer bij. En niet alleen voor de boom. Ik vind die huizen in de VS altijd zo mooi maar hallelujah, dat is me wat. Dat kan ik hier wel doen maar dan is het toch niet zo mooi als daar omdat het hier stukken kleiner is. Zo’n punthoed is ook prima, als er maar lampjes in zitten want ik ben het helemaal met je eens, die doen ‘t ‘m he? :D

        1. Ja Deventer heeft echt wel iets ;-)

          Jaaa de Amerikanen kunnen er wat van met versieren Em ,echter dat heeft met de grootte vh huis niks te doen,hier in Kerkrade net een stuk voor het Gajapark is een huisje die van top tot teen van boven tot onder versierd is en rij je er het s’avond langs ziet het zooo knus uit :-)

          1. Mooi kan dat zijn he? Ik wil alleen de elektriciteitsrekening van hen niet zien hihi. Ik vind het ook alleen maar mooi als het in dezelfde stijl is. En dan , hahaha, niet in de stijl van onze buurman met al die flikkerlampjes. Gewoon alleen geel licht ofzo. Prachtig!.

  2. Nou onze family kan er inderdaad wat van versieren dan met kerst of je nu die in de USA of canada neemt de Duitse daar droom ik ook wel eens van
    en dan de landen waar ik het niet van weet hoe ze het daar vieren .

  3. Ook ik ben begonnen met de kerstsfeer erin te brengen. En ook hier alleen lichtjes. Toen ik nog in de wintermaanden op de camping verbleef versierde ik daar meestal de tuin omdat het binnen ook niet zo groot was.Volgende week even samen met mijn zus op het kerkhof bij Bennie en mijn ouders een boompje neerzetten.Ik kijk wel altijd uit naar de kerst. Groetjes en een fijne avond, liefs Ria

    1. Ja dat is altijd gezellig met die lichtjes,tot u vieren we al een paar jaar op de camping kerst dus ook buiten verlichting en binnen de kleine lampjes in het ” punthoedje” :-)

      Het is natuurlijk geen mooie plek om te bezoeken maar toch probeer je ook die dagen op het kerkhof een boomje te zetten en tegenwoordig werken er ook lampjes via solar of batterijtjes zodat daar ook de lichtjes schijnen.

      Dus als ik het goed lees Ria vieren jullie niet meer op de camping ?
      Groetjes en fijne avond :-)

      1. Wij sluiten de boel in de winter af sinds vorig jaar. Bennie was vorige winter al slecht ter been en toen zijn we de koudste maanden samen bij Harm in huis geweest.Deze zomer heeft Bennie een aangepast woninkje in Cuijk gekregen en hebben we vanaf October de boel afgesloten tot April. Ik vind je adventskalender niet meer terug? Groetjessss

        1. Nou Ria dan is het ook beter om de koudste maanden thuis te zijn vooral als hij slecht ter been is dan is thuis nog steeds beter ;-)

          Klopt ik heb hem net bijgewerkt de adventskalender krijg een punthoofd met het instellen vd tijden en het is dan toch gelukt hihih

          weltrusten voor zo dadelijk en een fijne dag morgen :-)

Laat een berichtje achter :-)

