Achteraf toch goed afgehandeld

AH

AH

Ik moest even nog snel naar de winkel en bij ons om de hoek ligt AH, ik heb mijn spulletjes die ik nog nodig had genomen,verjaardagskaarten, cappuccino voor de senseo o ja en wat paracetamol. Nou dat ging lekker snel ik had geld en mijn pin erbij,dus kwam bij de kassa’s aan en werd in koor geroepen hier wordt alleen gepind bij deze kassa (lieve log mensen ik was vandaag iets kribbig ) beide mensen zaten lekker in gesprek en hadden niemand aan hun kassa, dus ik loop naar de andere kassa, maar dan opeens krijg ik een klik in mijn hoofd en met dat ik mijn spulletjes al op de band leg, draai ik me om en vraag aan die jonge damen en man of ze aan mijn voorhoofd konden zien of ik niet pinnen wilde ? Mevrouw we moeten dat tegen iedereen zeggen, oke zeg ik dat kan ik begrijpen maar ik kan ook dat grootte bord boven lezen waar op staat ”deze kassa is alleen voor te pinnen”, dus kunnen jullie niet weten wat ik nu wou (punt)

Begint me die juffrouw aan de kassa waar ik was ook nog eens maar mevrouw we moeten dat zeggen, ik weer hetzelfde verhaal aan haar uitgelegd,dat ik lezen kon en dat twee personen niet aan mij konden zien wat ik wilde en de manier waarop beide het brachten zij ik tegen haar, ik zeg ik kom nog net niet aan de kassa word in koor geroepen en zeggen twee ipv de verantwoordelijke aan die ene kassa wat de bedoeling is (met grootte grijns)hier wordt alleen met pin betaald, ja mevrouw wat is dan het probleem ? Juffrouw het probleem schuilt zich in hoe men het zegt! (tjonge jonge boodschappen ingepakt en betaald )

Zo gevolg doordat ik dus betaald had aan de kassa moest ik toch nog pinnen aan de automaat voor geld bij te tanken ,die automaat staat enkele meters van de kassa waar ik uit eindelijk mijn boodschappen betaald had. Hoor ik hoe die cassiere’s het hele verhaal in vol ornaat (waar ook andere klanten stonden) het verhaal vertelde……

Ik roep Juffrouw ik heb oren en ik kan goed horen wat je verteld, zei weer ja maar ik vertel alleen wat u zei, ik zeg dat kun je doen maar niet dat ik het tot hier kan horen en vooral niet waar andere mensen bij staan (grrrr)

Overlegd zou ik me meldden bij de klantenbalie maar ik moest nog bij een winkel zijn en ik dacht dadelijk weer dezelfde discussie pfff

Eenmaal thuis zat het me toch niet lekker en heb de stoute schoenen aangetrokken en heb met ze gebeld, wat bleek een andere klant had zich ook gestoord aan de mentaliteit en gedrag van deze caissières dat deze er melding van had gedaan,dus ze waren met deze zaak al bezig en blij dat ik toch gebeld had om te zeggen hoe het dan nu precies had gelopen ( ik heb ook eerlijk gezegd dat ik zelf wat kribbig in mijn vel zat en het geval aan de kassa,nog dacht nou ja )de druppel vertelde ik dan was dat ik enkele meters verderop hoorde dat ze dus luid het verhaal onderling uit de doeken deden en dat hoort niet, willen ze het nabespreken konden ze dat in de kantine doen (professioneel opstellen heet dat )nou ja . Management gaf me gelijk en ze gingen daarmee aan de slag en des betreffende personen zouden ter verantwoording worden geroepen want het hoort inderdaad niet excuses kreeg ik aangeboden en ik kon als ik in de winkel was na haken hoe het verder afgelopen zou zijn.

AH bedankt dat jullie dit serieus opnemen en dat die andere klant er ook melding van had gemaakt zo stond ik tenminste niet alleen ervoor :-)

Ps: zo nu ga ik naar de jarige jobjes ;-)

10 gedachtes over “Achteraf toch goed afgehandeld

  1. De wáárschuwing snap ik wél ,ik pin uit principe niet en gebeurt me inderdaad wel eens dat ik alles al op de band heb gelegd terwijl ik niet in de gaten heb dat er ondertussen kassa’s zijn waar je de boodschappen uitsluitend met pin kunt betalen .
    Het feit dát je er alleen kunt pinnen wekt bij mij dan weer wél agressie op , ik wil betalen zoals ik zelf wil en mijn geld is uiteindelijk wél een wettig betaalmiddel , zo’n pasje niet eens .
    Het kassamormel zit wél helemaal fout door” óver klanten te praten ” dat deugt van geen kant !

    • Ja Rietepietz idd moet ieder kunnen beslissen hoe men betaald,eerste plaats heb ik altijd iets van contant als de pin bij me dus ik had beide opties :-)

      Mij stootte het vooral ook voor de borst dat twee tegelijk in koor riepen ” deze kassa is alleen voor te pinnen” er zit maar 1 achter die kassa die het hoeft te melden !

      Tis door een andere klant direct gemeld vernam ik aan de telefoon en ik hou ook niet van klikken maar aan de pinautomaat staande een ” pobleem” in volle ornaat uitwisselen eenmaal thuis dacht ik nee ik laat het er niet bij zitten en ben ook blij dat ik het alsnog heb gemeld.

  2. Ik kom dat vaker tegen, dat toontje bij de kassa. Verschrikkelijk. Ik doe toch ook gewoon aardig? Als ik pinnen wil vraag ik dat netjes of ik dat mag en niet dat blaffen wat ik vaak mensen hoor doen bij de kassa. Dan verwacht ik dat andersom ook. Maar ja, ik verwacht waarschijnlijk wel heeeeel veel.
    We hadden het er toevallig pas geleden over idd, dat het heus wel duidelijk is dat je daar alleen kunt pinnen. Was namelijk een vrouw die al haar boodschappen op de band gesmeten had (en niet gelezen). Die ging dus op haar gemak alles weer terug in haar kar doen toen ze er op gewezen werd en kwam ook nog eens de rij in gelopen met haar kar terwijl er veel mensen stonden. Aaargh. Ik kan me dan ook wel voorstellen dat zo’n cassiere behoorlijk de jeweetwel krijgt wanneer mensen niet lezen en zo de boel onnodig ophouden. Dan is dat vragen weer handig. Het is alleen de manier waarop, daar kan nog flink op geoefend worden af en toe… ;-)

    • Ja Em, die 2 zaten lekker te kleppen niks te doen,dus ik loop naar die vrije kassa,ik stoor dus dat onderonsje , ik kon daar blijven want ik had beide betaalmiddelen,maar wat kribbig dus ging ik naar die ene kassa dacht klep maar lekker verder,dus ik neem de derde collega gaat zei ook zagen ja sorry dan ben je bij mij verkeerd ,maar begrijpen deden ze het alle 3 niet dus laat waaien.

      Sta je daar te pinnen lopen ze tussen de klanten het verhaal voort te zetten ,ik sta zeker 5 mtr verder en hoorde dat nog dus stelde me dan ff aso op door ook zo te gillen dat ik oren heb en ik hun duidelijk hoorde en dat niet de plaats is hun ongenoegen van kassa na kassa te joelen ,gelukkig dat een andere klant hetzelf ook onbeschoft vond en het meldde en de leiding was blij dat ik belde.

      Zeker zijn er lastige klanten wij hebben een kroeg gehad wat meen je waar je daarmee in aanraking kwam als ik me dan zo had opgesteld als dat grut nou dan hou je niet veel klanten over ,soms ook al heb je gelijk zul je af en toe op je lip bijten * niet letterlijk he* ;-)

      En eerlijk dit onnozel gedrag heeft met fatsoen te maken, net op het feestje dat ff aangehaald en dan hoor je dat ze zelfs onder het scannen met medecollega’s over mensen praten o ja die is een h.er ja eg wel die k.t en dat terwijl ze er met een staal gezicht zitten alsof het normaal is zulke gesprekken openbaar en tijdens hun werk.

      Tis me wat ;-)

      • Ja vreselijk he? Ik denk dat eeen boel mensen eens wat moeten gaan nadenken over fatsoen. Gisteren in een winkel vertelde een meiske aan de kassa over mensen die voor hun neus staan te bellen en hoe geïrriteerd ze dan zijn als het meisje iets vraagt zoals zegeltjes en noem maar op want ze stoort dan in het gesprek. Weer psies het omgekeerde he? Ik ben benieuwd of je nog iets hoort van Appie. Ik heb er gewerkt en als klanten dan iets te mopperen hadden bij de chef zei deze wel “klant is koning” maar gaf ons achter de schermen gewoon gelijk. Wat is een excuus dan waard he? ;-)

        • Hey Em zo snijd het mes aan 2 kanten ,als klant heb je je te gedragen ,per slot doet ieder idd zijn werk en ja dan is het niet altijd even gemakkelijk om”vriendelijk” te blijven .

          Ja weet je Em dat AH al oor naar had en excuses maakt is voor mij goed ,wat achter de schermen gebeurt heb ik geen invloed op ,maar als sommige vragen waarom opeens de omzet weiniger wordt komt als een bedrijfsmentaliteit niet veranderd .

          We zijn net terug van een etentje ,een buffet ,daar had je onbeschofte klanten die schepten borden vol en dat werd ook zo weggegooid ,hun kleintjes smeren met de toetjes en aan het einde klagen tegen personeel schandalig.Ik zei dat tegen die gast buiten dat ze onbeschoft waren foeiii

          Heb bediening compliment gegeven over het eten en een fooitje ;-)

    • Ik zou zómaar die vrouw kunnen zijn Emelinda -),ik kijk in supermarkten meestal niet naar boven …maar juist naar beneden en dáár staan geen bordjes dat je er uitsluitend kunt pinnen ,let maar op ! het is me inderdaad al eens overkomen dat ik alles al op de band had staan en ik wordt sowieso pissig als men me niet in de gelegenheid stelt met ons énige wettelijke betaalmiddel te betalen . Ik snap dus wél dat die meisjes je willen waarschuwen maar dan weer niét dat ik niet mag betalen zoals ik wil op die plek !

Laat een berichtje achter :-)

