‘Het Weer in het Dialect ;-)’ bekijken op YouTube

Het weer in het dialect ;-)

Kijk ook een bij Vonnieb

14 gedachtes over “‘Het Weer in het Dialect ;-)’ bekijken op YouTube

  1. Och heur noe es ff zig…bin ich sjus van dat dialect van letst aaf (vaan ozze afsjpraak) en noe zit ich weer drie weken mit dat dialect in miene kop hahaha. Mer, doe kinst dat good, dat plat kallen. Kinnen veer de volgende kier samen plat kallen he? Hahaha. Hie heet het auch neet zoviel gesniet. Gein code oranje in eeder geval. En noe is het meiste al weg aan de veurkant van oes hoes. Achter is het nog sjteeds prachtig. Mies is nu thoes van Amsterdam mit de trein. Pak van mien hart. Es de treinen sjtraks neet meer goan dan is zie tenminste al hie hihi.

    Hoie he, groetjes van mich ;-)

    1. Ja noe mots du es kieken alles lig hi nog mit snee,maar un jeluk dat dieng Mieske goad en wel thoes is ;-)

      Nou praten gaan makkelijker dan schrijven hahaha een ware dialect kenner zou minge kop afsjnieje hihihih :-P

      1. Lig er nog veul? Hier is het bikans weg. Joa en nou wil het alweer weg, noa un reunie op sjoal. Is toch debiel he, die zeen pas een hoaf joar vaan sjoal aaf en dan motten ze al un reunie ;-).

        Hahaha ja dat gaat zeker makkelijker. Ik haal er ook twee door elkaar. Maastrichts zoals mijn mams dat met mijn oma sprak en dat van Buchten en omstreken hihi ;-). En dan kan ik het ook nog niet eens zo goed hahaha

          1. Hahaha dat kan ik me voorstellen. Moeilijk is het dan ook he? Bij Babs klinkt het net alsof ze nooit anders gedaan heeft he? Is waarschijnlijk ook als je dat iedere dag doet, jaar in, jaar uit dat het dan makkelijker gaat? Ik ben er vroeger op de basisschool mee begonnen omdat ik zag dat het “deuren opende” hihi ;-)

  2. Leuke blog! Ik heb vrienden uit Schinveld, nou als die echt Limburgs gaan praten, moet inderdaad erg veel moeite doen om ze te kunnen verstaan, maar jou kan ik hier gewoon zonder moeite volgen, maar je blijft wel horen dat je Limburgs bent en daar is niets mis mee :-)

Laat een berichtje achter :-)

