Voornemens ja of nee ?

Het af tellen is begonnen, gaat snel he,foets weg 2012 en het verschijnt weer op televisie en in bladen de goede voornemens voor 2013 !

Eerlijk gezegd ben ik in ieder geval elk jaar het hele jaar door bezig dingen anders aan te pakken of het nu om mijn gewicht gaat,het bewegen,mensen weer toe te laten in mijn leven of juist door met andere te spreken een andere kijk te werpen op sommige onderwerpen. Vriendelijk te zijn tegen de mede mens, of juist ook eens NEE te zeggen. En zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen. Zelf noem ik het groeien en leren in en van het leven, veranderingen wendingen die ik als ik wil/kan toelaat en ermee aan de slag kan. Moet ik dat persé aankondigien aan het eind van het oude jaar ? Of het begin van het nieuwe jaar ? Nee,want ik weet immers niet wat op mijn pad komt wat invloed op ”mijn voornemens” zou kunnen hebben,daarom zeg ik meestal van mijn kant uit ik zie wel wat morgen brengt ;-)

Doen jullie wel aan goede voornemens ? En wat is jullie motivatie dat aan het einde of aan het begin van oude /nieuwe jaar te beginnen ?

Afbeelding

 

19 gedachtes over “Voornemens ja of nee ?

  1. Mijn voornemen is ieder jaar om geen voornemens te maken hahaha. Nou ja, niet persé voor op 1 januari. Wat dit betreft doe ik hetzelfde als jij; als er iets aan geschaafd moet worden doe ik dat a la minuut. Ik rook niet, drink niet dus daar hoef ik mooi niks aan te doen hihi. Misschien dat ik eens iets moest gaan sporten maar pffff alleen bij het idee word ik al moe :P. En misschien iets minder eten. Maar ik zag net op de weegschaal dat het nog steeds prima zat dus hmmz…. ;-)

  2. Nee, ik doe niet aan goede voornemens op 1 januari. Onderzoeken hebben uitgewezen dat dat soort voornemens nooit lang worden volgehouden ………… en als ik me iets voorneem wil ik het wel afmaken :-)
    Wel heb ik me voorgenomen om serieus wat aan mijn gewicht te gaan doen, maar niet op 1 januari.

  3. Nee , ook ik doe niet aan “goede voornemens ” bij de aanvang van een nieuw jaar . Domme gewoonte om rustig door te gaan met iets waarvan je weet dat het moet veranderen .Natuurlijk kun je beter méteen veranderen wat je fout doet ,daar ga je toch niet mee wachten tot 1 januari ?

  4. Ik doe wel aan goede voornemens!
    Ik wil nog HARTELIJKER worden.
    Nog HOTTER!
    En over de weegschaal stap ik heen.
    Over de rest ga ik nog even nadenken maar ik wil nog een hele hoop verbeteren!

  5. ook hier een die er niet aan mee doet . probeer me zelf te zijn en goed te doen als het kan
    mij weegschaal is ook een mopper pot en mijn gewicht mag iets minder . zeg dus af en toenee maar wel een koekje bij de koffie hoor .en volkoren koekje samen met menno overdag mmmmmmmmm lekker

Laat een berichtje achter :-)

