Like…..

Laatst op Facebook kwam het thema wanneer je iets liked of niet ? Dat eigenlijk is mijn invulling er van dat ik op de like knop duw als ik het leuk vind, steun betuig en dat laatste was het geen wat inderdaad te denken gaf. De knop like betekend leuk en inderdaad waarom zou je op like drukken als het om iets triest gaat!?

Na erover nagedacht te hebben zie ik de like/leuk knop toch als iets om te blijven gebruiken ook bij minder leuke thema’s,soms weet ik de woorden niet te vinden en laat zo weten dat ik aan ze denk,of is dat wat ik wilde zeggen al gezegd,toch blijft het vertaald inderdaad vreemd iets te like-en leuk te vinden als het om iets ergst gaat dan ben ik het ook wel mee eens, toch denk ik dat een duimpje omhoog iets positiefs overbrengt dan dat er een duimpje omlaag zou wijzen *die bestaat nl niet op facebook* maar zou die bestaan weet ik niet als ik iets minder leuk zou plaatsen en mijn gemoedstoestand er ook zo na is een unlike/ niet leuk me dan zal opbouwen….raar fenomeen maar het geeft inderdaad te denken in de positieve zin want gelukkig mag en kan ieder zijn invulling eraan geven ;-)

Smile
Smile

37 gedachtes over “Like…..

  1. Het like-en is iets dat ik eigenlijk niet kende in het logwereldje ,ik doe het dus ook nooit omdat ik er niet aan denk !Pas op wordpress kwamen de like buttons erop en eerlijk gezegd heb ik nog niet zo bekeken hoe het werkt !
    Ik neem maar aan dat iedereen die gewend is het te gebruiken niet al te letterlijk neemt met de betekenis van het woord like . Toch lijkt het me een ontoereikend woord om bijv. medeleven aan te geven . Ik zou zelf in zo’n geval toch liever een paar woorden plaatsen !

    1. Ja Rietepietz het duimpje is voor facebook en wordt daar gebruikt en ook bij berichten die minder leuk zijn,sommige vragen specifiek om op like te drukken ”als het je iets doet” staat dan ook bij als je verder scrolt doet het je niks ! Bij echt dingen die voor mij helemaal geen aandacht verdienen geef ik noch commentaar noch een duimpje omdat het tottaal geen bijdragen levert. Zo vind ik beelden gruwelijk van verminkte dieren ,daar flits ik zo langs.

      Je hebt wel gelijk dat je beter een paar woorden kunt schrijven in een geval van medeleven, echter op facebook heb ik ook van heeeeeel vroeger mensen er tussen zitten wiens ouders ik niet gekend heb en met de persoon zelf weinig gemeenschappelijk,dan druk ik liever op het duimpje uit medeleven dan woorden die ”niets” zeggen, er zijn ook dingen die me raken en die mensen helemaal niet ken daar schrijf ik wel wat omdat de woorden er zo uitrollen ,dus dat wisselt eigenlijk van geval tot geval !

          1. Ja, is ook zo. Meestal doe ik dan “hahaha”. Of wat toepasselijk is. Soms blijf je ook aan de gang, ik ben blij dat ik niet zoveel vrienden op FB heb en dat die niet echt ALLES plaatsen want dan bleeeeeef je aan de gang hahaha.

  2. Hihi, je weet hoe ik hier over denk. Ik vind het dus ook iets heel raars, bij Guido Weijers in zijn show was er ook iets over. Dat een meisje vertelde dat haar konijn dood was. Je snapt ‘m al he, daar ga ik dus niet op “liken” hihi. Dan schrijf ik wel een reactie, dat ik het zielig vind blablabla. Wat dit betreft ben ik een zeikerd hoor hihi (en wat nog veel meer betreft whaahaa) maar ik snap jouw redenatie natuurlijk óók. Ik denk ook niet dat er veel mensen zijn die er op mijn manier naar kijken. Dat iemand het bericht over de dode konijn “geliked” heeft ;-)

    1. Jawel Em, daarom ben ik er ook over na gaan denken, juist omdat vele als jij en ik onze invulling er aan willen geven, nou ja willen het verschijnt voor onze ogen en in onze hersenen wordt iets getriggerd om iets te willen doen, sommige roepen een vorm van schrijven op en sommige *bij mij dan* een like. :-)

      Bij bepaalde zaken reageer ik niet en like ik niet omdat het gewoon te walgelijk is,zoals dierenmishandeling met foto’s erbij als ik dan de commentaren lees zijn het meer oproepen tot geweld .

      Het is wat Marja hierboven schreef dat het anders omschreven kon worden, wie weet wat Facebook nog in petto heeft ;-)

      En Kakje het heeft me dit logje opgeleverd dus duimpje omhoog ;-)

  3. Hahaha “drukt op “like”. Is dat bij jou trouwens ook in het Nederlands? Dat staat wel zoooo stom he. Dan telt het eigenlijk niet hahaha. Maar goed, dat is ook weer iets van mij.
    Het zet me wel aan het denken, die “like-knop”. In veel gevallen vind ik het ook iets supervervelends. Eens kijken hoe ik dat ga uitleggen. Een “zodaarbenikookweervanafknop”. Hmmz, snap je wat ik bedoel? Sommige mensen liken alleen maar en dan weet ik ook weer waarom ik het loggen nou juist zo leuk vond. Zetten ze daar pofferdorie OOK al een likeknop op whaahaaa.

    Het is bij al eens eerder aangekaart. Dat heeft een App opgeleverd met een niet-leukbutton. Maar ja, dat vind ik weer hetzelfde ;-).

    Hahaha hoeraaaa hoeraaaaa

    1. Ik begrijp jouw wel, toch is het soms een uitkomst als men weinig tijd heeft om te antwoorden of het thema toch raakt dan vind ik de knop op WordPress wel een uitkomst met de juiste motivatie er zijn zeker mensen die puur drukken om er *makkelijk vanaf te zijn *

      Ja bij mij staat het ook in het Nederlands hihihi *ben de eerste die het leuk vind *

      Ik druk en schrijf ook vaak nog iets erbij omdat ik het geweldig vind en soms druk ik alleen *en niet alleen op de wc* hahahaha omdat ik even geen tijd heb maar wil laten zien van hey, ik ben ff geweest , soms ontbreekt de tijd aan antwoord geven en vooral bij trage verbinding dan neem ik het zekere voor het onzekere en druk op vind ik leuk :-)

      En Facebook is facebook anders, meer oppervlakkig misschien dat ik er daarom ook niet te lang bij stil sta met de like button,geeft voor mij daar een andere betekenis :-)

      1. Om met het laatste te beginnen; ja, dat vind ik dus ook zo jammer aan dingen zoals Facebook en Hyves (en twitter). Ik wil me eigenlijk meer verdiepen in de mens achter het berichtje. Kijken waarom deze zoiets plaatst enzo. Maar dat gaat bij zulke dingen veel te snel. Daarbij zie ik soms vijf keer hetzelfde berichtje langskomen. Heb ik geen zin meer om te liken. Eigenlijk weet ik nog steeds niet wat ik met feestboek aan moet hihi. Als ik er voor had moeten betalen was ik allang weggeweest denk ik. Soms, heeeeeel soms heb ik ook wel eens geluk met dat liken. Dan staat er bij iemand een bericht en denk ik:”Wat moet ik dáár nou weer mee” en dan kan ik mooi klikken hahaha. Weet je, dat is het ook he (ik las ff terug), ik wil de mens dan leren kennen maar vergeet ook wel eens dat niet iedereen daarop zit te wachten. Als je je moet verdiepen in alle FB-vriendjes en dat iedere dag allemaal bijhouden dan kunnen de witte jassen je komen halen whaahaa…. ;-)

        1. Ja zie je dat bedoel ik dus ook ;-)
          Ik zit op feestboek omdat familie en oude bekende er ook zijn en ik toch ook hele lieve mensjes heb ontmoet meeste boven mijn leeftijdsgrens en ik vind ht prachtig dat 75 + zich nog waagt in het www wereldje en mij heel veel voor doen *like* ;-)

          1. Ja dat is het nou juist met Feestboek, ik wil er wel van af maar hmmz…
            Als ik geen feestboek had zou ik vanaaf geen etentje hebben hahaha. Dan had ik mijn school/klasgenootjes nooit zo maar teruggevonden. Ik vind het leuk om te lezen hoe het met ze gaat en zo lees je toch sneller of vraag je toch sneller iets van/aan hen. Als er zou kunnen en men deed wat ik eigenlijk leuker vond (dieper op zaken doorgaan) dan zou ik alleen al aan FB een dagtaak hebben dus het is goed zo hahaha.

            Dat is het zeker, daar sta ik ook zo van te kijken. Super dat je op deze manier toch contact kunt hebben! Het werd anders toch een stuk omslachtiger. Echt leuk *klikt ook op “like-button”*.

  4. Ik heb hem meteen maar ff ge-liked. Ik gebruik hem idd. bij facebook op een andere wijze als hier. Bloggen is toch persoonlijker, daar reageer je meestal ook op een blog en met facebook is dat vaak net iets anders. Dat is ook de reden dat ik weer ben begonnen met bloggen.Leuk onderwerp dit! xxx

    1. Goeijemurgen Ria ,ja dat onderwerp is mede tot stand gekomen door je *sis in crime* ;-)

      Ja ik gebruik de like -button ook anders hier, dan op Facebook ,zeker zeggen woorden net dat beetje meer ,bij Facebook heb ik dat niet altijd wat ik hierboven in de berichtjes al beschreven heb :-)

      Ik hoop dat het met je keelontsteking beter gaat Ria xxx

    1. Hoi J@n Ger heeft de zijne bijna opgedoekt wilt het nog op de pc doen maar van zijn mobiel is het eraf,ik zit erop van wegen familie die ik zo weinig zie waaronder ook een neef uit Indonesië die werkt wel in Europa maar veel onderweg :-)

    1. Goedemorgen Ans , ik zet even mijn laptopje aan dan zie ik wat ik je uit kan leggen ,tot zo ,ik kom dan even naar jouw blog zie je zo groetjes Laura

  5. Hé , ik dacht dat ik hier een reactie achtergelaten had ,zeker iets fout gegaan !
    Ik denk nooit aan de like knop ,die was er nooit op weblog en is meer iets waar mensen met een face book aan gewend zijn .In geval een droevig logje zou ik toch proberen er een paar toepasselijke woorden neer te zetten al zal niemand de tekst “like”ook helemaal als Leuk interpreteren in zo’n geval !

Laat een berichtje achter :-)

