Het thema voor Gedichten dag 31-01- 2013 is: MUZIEK

Ook mee dichten op dichtersdag kan hier ! Bij Butterfly1952

gedichtendag

Mijn dag begint met het aanzetten van de Radio,

heerlijk ontwaken onder het ontbijt,

van Engelse en Nederlandstalige klanken en zo.

Ik kan me niet voorstellen hoe het zou zijn zonder een muzikale ontwaking,

het begeleid me tot een bepaald punt in mijn dag daar doe ik mijn ding,

de ene keer doe ik onder het poetsen een dansje of jawel ik zing.

Muziek is een mooi gegeven het begeleid je vanaf je geboorte door je leven,

zelfs bij afscheid speelt het een grootte rol en die momenten zijn nooit voor even,

het zijn herinneringen die worden doorgegeven.

©roadlaura1969

19 gedachtes over “Het thema voor Gedichten dag 31-01- 2013 is: MUZIEK

          1. Hoi Emmeke, ik begin hier hahaha, ja als het heel druk is geweest dan is het “nu even niet !”, songpop speel ik allang niet meer, door je weet wel verbinding, dus speel ik het liever niet en de geluid kwaliteit is soms zo irritant dat eer je in de gaten heb dat er iets is, is de tijd verstreken ;-)

            Nee ik voel me nog niet helemaal opgeknapt, maar
            het weekje was ook weer intensief, dan links en rechts lopen ze te snotteren, maar mijn bloeduitslg was GOED yeahhh dus laten we daar positief van uitgaan :-D

            En jij ? Was best even intensief laatst of had jij dat niet ?

  1. Ik zou vroeger hetzelfde gedicht geschreven kunnen hebben , tegenwoordig kan ik ook heel goed zonder muziek .De radio staat meesal op de regionale zender met muziek afgewisseld met een praatje en een spelletje maar een poosje helemaal uit is ook heerlijk!

  2. Grappig, de tegenstelling kan niet groter zijn. Ik heb werkelijk nooit mijn radio aan. Ik heb dan ook weinig verstand van hedendaagse muziek en ook mijn ochtenddansjes zien er niet bepaald uit. Die van jou zullen licht en elegant zijn, die van mij moeizaam gestrompel van….is het alweer ZO laat. :-)

    1. Ja Plato , ik sta er weleens van te kijken als Ger uit zichzelf in de morgen de radio aanzet , dus ik kijk niet zo op van deze grootte tegenstelling ,het enige verschil jij houd je”rust” tja en Ger ……;-)

  3. Hééé, ik dacht hier al een reactie gezet te hebben ,vast vergeten op te slaan ,ik ben een muts!
    Ik zou vroeger waarschijnlijk hetzelfde gedicht geschreven hebben, tegenwoordig kan ik héél goed een poosje zonder muziek !

  4. Wij hebben een persoonlijke spreuk:
    “Muziek is een MaGistrale manier om terug te gaan in de tijd”.
    Groetjes Mara
    P.S. Ik wil je mailen, maar heb geen mailadres van je.
    Bij Blogger hoef je dat namelijk niet in te vullen, alleen je naam + evt. URL.
    Je hebt die van ons wel. Kan je mij even een mailtje sturen,
    dan kan ik mijn mail naar jou verzenden. BvD.

Laat een berichtje achter :-)

