Kom op mensen. …

Kom op mensen,
Het is er een boek vol wensen,
Voor èèn ieder gratis voor brildragers, gezonde ogen en met lenzen.

Kom op mensen,
Ik kan die vrouw uit de boekenwinkel wel verwensen,
Stelt zei in een column werkelijkheid minder bedeelden onder háár grenzen ?

Kom op mensen,
Een boek vol wensen is juist om mensen moed te geven te weten dat  in de maatschappij er ook nog, dat is, dat er wel degelijk mensen zijn die aan hun….die aan de armoed grenzen het beste wensen !

*mijn inziens onbreekt het de dame intellectueel gezien aan empathie…om zo neerbuigend te hebben gereageerd bij de opkomst in haar zaak van mensen die het niet breed hebben en wellicht een sprankje licht uit het boek willen halen ….schijnbaar telt bij mevrouw alleen de euro’s*

image

12 gedachtes over “Kom op mensen. …

  1. Het is een heel vreemd verhaal ja. Ik heb het fragment niet gezien, wil toch even kijken bij Uitzending Gemist want ik kan me haast niet voorstellen dat ze het écht zo bedoelde zoals erover geschreven wordt. Dat kan toch haast niet? Of ze het nou wel of niet zo bedoelde, het is überhaupt idioot om je klandizie zo af te schilderen ja. Ik ben het helemaal met je eens!

    • Ja ik heb iets opgevangen bij een uitzending dat haar ruiten waren ingegooid en Schrift op de boekwinkel “armen zijn hier niet welkom”……ook niet de juiste reactie van mensen dit met vernieling op te lossen….Mevrouw zal wellicht niet inzien dat haar woorden dat uitlokte …gevalletje “ik had het niet zo bedoeld “, “ik weet het niet”. ;-)

  2. De vrouw had er ook voor kunnen kiezen niet mee te werken aan het verspreiden van het boek .
    Maar vermoedelijk heeft ze toch gedacht dat een déél van de afhalers toch wel iets zouden besteden in de winkel en viel dát reuze tegen.
    Om dan háár spullen te bekladden slaat natuurlijk óók nergens op maar ja , er zijn nog héél veel “minder volmaakte mensen ” en dát zal het boek helaas niet kunnen veranderen.

    • Precies keuzes, hier komt Karma wel van toepassing….

      Ik wil het bekladden niet goed praten, want ook dat doet men niet met gezond verstand.

      En ze had wellicht aan de klanten die niks te besteden hadden geen klant….maar wie goed doet, die goed ontmoet ….mensen hebben meer respect voor mensen die delen in het gedachten goed van wensen en dromen….betalende klanten waren er en erbij zouden er ook wel zijn gekomen…als je maar gelooft dat dromen zelfs voor armen kunnen en mogen uitkomen.

      Zonder het te weten zijn bij vele een wens in vervulling gegaan om überhaupt eens een nieuw boek te mogen bezitten. Dat is toch ook de opzet van het boek , iets wat zij helaas gemist heeft !

  3. Ik heb van de hele discussie niks meegekregen. Hier lees ik een beetje waar het om gaat. Ik kijk kennelijk toch te weinig TV. Dat dromenboek heb ik trouwens niet. Mijn ophaalbriefje is kwijt. Enfin, ik hoop dat anderen het een leuk boek vinden. En dat het gratis verspreid wordt is toch prima. Dan worden arm en rijk eens gelijkelijk behandeld.

Laat een berichtje achter :-)

