Ik/wij zijn al geruime tijd bewust bezig met eten dat ons slanker en gezonder maakt…dit is bijvoorbeeld wat we in de ochtend eten

image

Ik was het persoonlijk moe dat de kilo’s toenamen en bij Ger ook, nu kijkt hij er natuurlijk anders naar hoewel hij zich lichter beter voelt en hoefde het eigenlijk niet zo….maar hij doet mee het is de bedoeling het op te bouwen en toe te eigenen als nieuwe eet gewoonte of beter gezegd producten opnieuw leren kennen zoals we het van thuis gewend waren en daar valt regelmaat heel Groot onder wij aten wel in de ochtend sowieso maar de middag schoof ook wel naar richting avond of juist heel vroeg waardoor je tussendoor gaat “zoeken”.
Dit eten wij bijvoorbeeld in de middag ideaal zou zijn tussen 12.00 en 13.00 wat niet altijd lukt

image

Belangrijk is om 8 glazen water a 250 ml water te drinken per dag (koffie en thee niet meegerekend ) plus na elke maaltijd groene thee dat werkt reinigend . We varen er wel bij tussendoor 2 stk fruit en 2 porties probiotica (yoghurt griekse, cottage chees, actimel van Danone) en dan krijgen we de derde maaltijd  hier een voorbeeld

image

Wij zitten momenteel in cyclus 1
Dat bestaat uit vooral eiwitten en gezonde koolhydraten of weinig koolhydraten.
We mogen dagelijks 2 eieren pp gekookt, geroerd of als omelet
Verwerkt in het ontbijt of salade.
Witte vissoorten en Zalm (uit blik op water basis)
Tonijn (uit blik op water basis) Tonijn maximaal 2 x per week ivm eventuele kwik.
Veel groenten men noemt ze ook reinigende groenten
Bloemkool Broccoli Wortels uien alle soorten paprika’s bosui aubergine artisjokken (harten) okra peterselie bleekselderij alle soorten sla baby spinazie spinazie groene bladgroenten er zullen er beslist nog ontbreken

Qua fruit de “gezonde” alle soorten bessen aardbeien grapefruit (bij medicatie apotheek of arts raadplegen op wisselwerking)
appels peren gedroogde pruimen
perziken rode druiven sinaasappels

Oliën plantaardige: lijnzaad olie en olijfolie max 2 eetlp *bakken en voor sla dressing*
Azijn balsamico appelciderazijn 4 eetlp.
Ik gebruik voor het zoete een stukje fruit in de dressing men spreekt ook van truvia/stevia *geen zoetjes*

Het draait hier om je genoeg en gezond te laten eten, in de weekenden heb je *vrij* en mag je ook met mate dat eten wat je de andere dagen niet eet .

Ik hoop dat we dit patroon vast kunnen houden momenteel ben ik toch al 6 7 kg afgevallen en  dat ook nog met veel feestjes tussendoor want met de eerste cyclus heb je het er zo weer af .

Het hele proces bestaat uit 4 cyclussen, bij cyclus 1 kun je tussen de 4 tot 6 kg afvallen, heb je daar je doel mee bereikt ga je naar cyclus 4 om je gewicht te houden. Wil je meer afvallen komt nog cyclus 2 en 3 …..heb je veel feestjes gehad begin je weer met cyclus 1 iedere cyclus bestaat uit 17 dagen behalve de 4 de dat zou in het ideale plaatje mijn/onze nieuwe eet stijl worden :-D

Het heet officieel het 17 dagen dieet het is voor mij tot nu toe de tweede keer dat ik probeer mijn eet gewoonte aan te passen en het boek geeft logische uitleg en verklaring wat we toch ongemerkt ons lichaam jaren mee hebben vol geduwd waardoor er overgewicht en andere ziektes door kunnen ontstaan.

Ik heb voor mezelf een streef gewicht aangezegd nu is het eerst mijn taak die ook te bereiken en de uitdaging het te behouden en vol te houden en tot nu toe heb ik daar geen problemen mee het enigste is dat ik wel constant met plannen bezig ben regelmaat en zorgen dat ik ook de juiste ingrediënten in huis heb ;-)

Zij niet ongerust een stukje koek/vla mag gerust in de weekenden of iets anders lekkers dat maakt het ook makkelijk :-D

image

About these ads