Bewust bezig…..

Ik/wij zijn al geruime tijd bewust bezig met eten dat ons slanker en gezonder maakt…dit is bijvoorbeeld wat we in de ochtend eten

image

Ik was het persoonlijk moe dat de kilo’s toenamen en bij Ger ook, nu kijkt hij er natuurlijk anders naar hoewel hij zich lichter beter voelt en hoefde het eigenlijk niet zo….maar hij doet mee het is de bedoeling het op te bouwen en toe te eigenen als nieuwe eet gewoonte of beter gezegd producten opnieuw leren kennen zoals we het van thuis gewend waren en daar valt regelmaat heel Groot onder wij aten wel in de ochtend sowieso maar de middag schoof ook wel naar richting avond of juist heel vroeg waardoor je tussendoor gaat “zoeken”.
Dit eten wij bijvoorbeeld in de middag ideaal zou zijn tussen 12.00 en 13.00 wat niet altijd lukt

image

Belangrijk is om 8 glazen water a 250 ml water te drinken per dag (koffie en thee niet meegerekend ) plus na elke maaltijd groene thee dat werkt reinigend . We varen er wel bij tussendoor 2 stk fruit en 2 porties probiotica (yoghurt griekse, cottage chees, actimel van Danone) en dan krijgen we de derde maaltijd  hier een voorbeeld

image

Wij zitten momenteel in cyclus 1
Dat bestaat uit vooral eiwitten en gezonde koolhydraten of weinig koolhydraten.
We mogen dagelijks 2 eieren pp gekookt, geroerd of als omelet
Verwerkt in het ontbijt of salade.
Witte vissoorten en Zalm (uit blik op water basis)
Tonijn (uit blik op water basis) Tonijn maximaal 2 x per week ivm eventuele kwik.
Veel groenten men noemt ze ook reinigende groenten
Bloemkool Broccoli Wortels uien alle soorten paprika’s bosui aubergine artisjokken (harten) okra peterselie bleekselderij alle soorten sla baby spinazie spinazie groene bladgroenten er zullen er beslist nog ontbreken

Qua fruit de “gezonde” alle soorten bessen aardbeien grapefruit (bij medicatie apotheek of arts raadplegen op wisselwerking)
appels peren gedroogde pruimen
perziken rode druiven sinaasappels

Oliën plantaardige: lijnzaad olie en olijfolie max 2 eetlp *bakken en voor sla dressing*
Azijn balsamico appelciderazijn 4 eetlp.
Ik gebruik voor het zoete een stukje fruit in de dressing men spreekt ook van truvia/stevia *geen zoetjes*

Het draait hier om je genoeg en gezond te laten eten, in de weekenden heb je *vrij* en mag je ook met mate dat eten wat je de andere dagen niet eet .

Ik hoop dat we dit patroon vast kunnen houden momenteel ben ik toch al 6 7 kg afgevallen en  dat ook nog met veel feestjes tussendoor want met de eerste cyclus heb je het er zo weer af .

Het hele proces bestaat uit 4 cyclussen, bij cyclus 1 kun je tussen de 4 tot 6 kg afvallen, heb je daar je doel mee bereikt ga je naar cyclus 4 om je gewicht te houden. Wil je meer afvallen komt nog cyclus 2 en 3 …..heb je veel feestjes gehad begin je weer met cyclus 1 iedere cyclus bestaat uit 17 dagen behalve de 4 de dat zou in het ideale plaatje mijn/onze nieuwe eet stijl worden :-D

Het heet officieel het 17 dagen dieet het is voor mij tot nu toe de tweede keer dat ik probeer mijn eet gewoonte aan te passen en het boek geeft logische uitleg en verklaring wat we toch ongemerkt ons lichaam jaren mee hebben vol geduwd waardoor er overgewicht en andere ziektes door kunnen ontstaan.

Ik heb voor mezelf een streef gewicht aangezegd nu is het eerst mijn taak die ook te bereiken en de uitdaging het te behouden en vol te houden en tot nu toe heb ik daar geen problemen mee het enigste is dat ik wel constant met plannen bezig ben regelmaat en zorgen dat ik ook de juiste ingrediënten in huis heb ;-)

Zij niet ongerust een stukje koek/vla mag gerust in de weekenden of iets anders lekkers dat maakt het ook makkelijk :-D

image

27 gedachtes over “Bewust bezig…..

    1. Ja Hulk een man is een man en daar mag gerust stevigheid aan zitten zolang het gezond blijft voor lichaam en geest …..Trouwens bij vrouwen ook hoofdzakelijk dat de gezondheid er niet onder lijd … dus laat je de speculaas brokken lekker smaken. ..in het weekend verheug ik me op een lekker stuk taart en dat mag ! ;-) :-D

  1. Dapper hoor, en best al een mooi resultaat die verloren kilo’s ….applaus applaus applaus ! Het énige dat we wel altijd doen is regelmatig eten maar ,hoewel er bést iets af zou mogen ga ik toch niet aan een dieet beginnen. We eten wijzing sausje, en geen kant en klaar maaltijden de kilootjes zullen dus toch “gesnoept worden” !
    Maar knap dat het je lukt !

    1. Dank je, dank je Rietepietz :-D

      Het is best een eye-opener , suiker zit overal in en zout ook dan heb je goede en slechte koolhydraten en in de loop vd jaren is het gewoon ergens mis gegaan de kilo’s komen er niet van alleen aan ;-)
      Ik was tot mijn midden dertig op een goed gewicht wat doorgeschoten is naar een voor mij slecht gewicht ….niet van frisdrank want dat drink ik hoogst zelden ivm de darmen en koolzuur , dus is het thee , water en koffie …snoepen als het er niet is taal ik er niet na…wel een stukje vla of gebak maar ook niet elke dag….het is het totaal pakket de bordjes werden steeds voller met middag eten en in de avond ging nog wel eens de frituurpan aan 3 x zei ik dan nee ik hoef niks en bij de 4 was ik toch overstag met de gevolgen natuurlijk !

      Nu wordt het lichaam als het ware gereset …de vetten worden nu verbrand moet buiten de koffie en thee om mijn dagelijkse water drinken en groene thee , mag in de weekenden rustig een stukje gebak of een frietje ….belangrijk bij elk dieet is dat je na het gewenste resultaat alert blijft hoe en wat je eet en dat laatste is nog de grootste uitdaging….dit systeem bied wel dat je het altijd kunt blijven toepassen om op gewicht te blijven of na feestdagen of feestjes de overtollige kg er weer af te krijgen. …Maar tot nu ben ik blij dat ik dit al kwijt ben ik/wij leggen ons geen druk op en vandaag gaf de weegschaal -7kg aan dus dat zijn weer -300 gram ten opzich te van gisteren :-D

      Geniet lekker van jullie maaltijden en lekkernijen , het draait bij mij puur om mijn gezondheid en daar hoef ik geen model figuur voor te hebben ;-)

  2. Jullie zijn goed bezig. Ik moet je bekennen dat wij dat ook deels doen door op ons eten te letten èn veel te bewegen. Vooral Albert heeft bij weinig beweging meteen last dat het in zijn buik gaat zitten. Samen zijn we sterk en laten het snoepen van tussendoortjes staan. Lieve groeten Mara, vanuit Cordoba

    1. Ja Mara dat is fijn om te lezen dat jullie dat ook samen doen en het verraderlijke eraan is als men niet oplet hetcer zo insluipt…..ik wens jullie heel veel plezier in Cordoba geniet lekker van de Sol ….hier regent het ;-)

      Groetjes en liefs Laura

  3. Sinds ik geen suiker en gluten meer eet, is er een hele nieuwe eetwereld voor me opengegaan. Ik heb nog nooit zoveel aandacht besteed aan eten. Zoek links en rechts het web af voor lekkere recepten. Ik moet juist extra mijn best doen om niet af te vallen!
    Jullie eten ziet er verrukkuluk uit :D

    1. Ja Kakel …inderdaad daar noem je suiker op men heeft geen extra toevoeging nodig het zit in natuurlijke levensmiddelen en wil men toch zoetigheid zonder gevolgen gebruiken is er trevia ook wel stevia ….geweldig dat jouw die twee bestanddelen door het weg te laten helpen verbranden :-D

      En inderdaad een bepaald leefpatroon kan ervoor zorgen dat je gewicht stabiel blijft of blijft afvallen…..Ik ben benieuwd of ik een echte klik kan maken als ik de 4 cyclussen heb gehad ik hoop van wel het enige nadeel vind ik…het ontbijt is op en dan moet ik al plannen voor de lunch en vervolgens avond eten …terwijl normaal was ik geestelijk nooit bewust een planner , we aten ons ontbijt , hadden ons koffie met wat erbij en dan avondeten …schijnbaar toch teveel van het slechte en teveel van het goede ;-)

  4. Ziet er wel heel lekker uit allemaal en zo te zien mag je ook nog aardig wat eten. Heb zelf wel gemerkt dat de combinatie van wat minder eten en meer fietsen bij mij ook werkt, het gaat niet zo hard maar iedere week toch weer iets er af.

  5. Nou, jullie eten volgens mij hartstikke lekker en dan val je nog af ook!! Kijk dat is het betere werk :-)
    Valt me op dat meerdere mensen in blogland op dit moment met hun gewicht en gezond eten zijn, inculsief mezelf.

    1. Hoi Minoesjka, ja ergens gaat een knop om die zegt “het is tijd wat aan je gezondheid te doen”, daar valt bij Ger en mij wel overgewicht onder en eerlijk gezegd vind ik het moedig dat jij erover begon op jouw blog ….Ik zeg maar zo iedere gram eraf is weer een stukje dichtbij een gezonder gevoel en natuurlijk lijf ;-)

    1. Goedemiddag Plato,
      Ik heb beide reacties gelezen. ..eerst dank je het is ook smakelijk *gelukkig* ;-)

      Om op je vraag terug te komen het is bekend als het 17 dagen dieet en er is/zijn ook andere varianten die inderdaad te maken hebben met het nemen van gezonde koolhydraten….eeste cyclus dus 17 dagen zijn we veel met eiwitten bezig het heeft allemaal te maken met het metabolisme. …als je het metabolisme dieet Googled komt best wat info :-D

      Deze versie sluit qua eetgedrag beter bij ons aan geen honger gevoel en lekker ;-)

  6. Wat is je site mooi geworden Laura! En wat ziet het er allemaal heerlijk uit. Leuk he, dat je dat lekker en gezond voedsel dan toch nog afvalt? Ik hoop dat jullie het volhouden!

    1. Dank je voor je complimenten *bloost*

      Gelukkig is het allemaal ook lekker en vooral het vult ook wij hopen het te kunnen volhouden…in de weekenden mag je even eruit stappen…straks krijgen we bezoek en daar natuurlijk iets anders voor in huis gehaald, zal zeker een lekker stukje koek eten maar dan wil ik me voor vandaag ook weer mentaal strikt houden…Morgen dan nog een lekkernij …en maandag weer het vast ritme en dat is ook toegestaan in dit plan *godzijdank*

      Alles in het leven heeft met grenzen trekken te maken en dat hebben wij bij eten…zeker we houden ervan maar het kunnen ook normale porties zijn maar voor je het weet denk je och nog een schepje en dat hopen we dat we daar sterk in blijven :-D

Laat een berichtje achter :-)

