Aanvulling spreekwoord /gezegden

image

Als de vos de passie preekt, boer pas op je kippen.
Ook: Wanneer de vos de passie preekt, boer pas op je ganzen. Wanneer een sluw persoon mooie praatjes verkoopt, voert hij wat in zijn schild, zeker als zijn woorden niet in overeenstemming zijn met zijn karakter

Bron :Wikipedia

Doe je ook mee? Melody

12 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Melody zegt:

    g.e.w.e.l.d.i.g.

    Humoristische vondst, helemaal goed, allebei.

    Dank je wel voor je lumineuze bijdrage!

    Liefs en fijne dag verder.

    1. Hahaha dank je Melody ik kon geen foto zo gauw vinden en als liet het zich niet downlouden:-)

  2. Jij hebt helemaal geen Picasa nodig joh. Als je ziet hoe ik teken hahaha…ik ben blijven hangen op kleuterniveau. Niet alleen met tekenen trouwens whaahaa😛

    1. Whoehaha dan benne ik niet de enigste pfieuwww hihi😉
      Thnks meid xxx

  3. dieneke zegt:

    ha ha tja je moet wat als je niets van het web kan plukken of in je eigen archieven niet is te vinden. evengoed leuk!

    1. Precies net wat ik dacht😉

  4. rietepietz zegt:

    Mooi spreekwoord ,ik vind het altijd reuze jammer dat de kinderen tegenwoordig nog nauwelijks spreekwoorden en gezegden leren !
    Tekenen kun je in ieder geval beter dan ik , mijn niveau ligt op ongeveer een kind van 3 jaar😉

    1. Ja spreekwoorden zijn mooi maar er zijn nog vele die ik ook nog niet ken ,hahaha dat tekenen ging ook op de snelle😉

  5. V☺nnieb zegt:

    Goede invulling zeg. Orgineel bedacht😀

  6. Leuk getekend !

    Ben ook voor spreekwoorden.

    Bijvoorbeeld; Als de Hulk de passie preekt…………………….Gloeiende, gloeiende!

    1. Dan is het niet het groen wat de kop op steekt hahaha😉
      Gloeiende gloeiende😛

Laat een berichtje achter :-)

