Natuur -Cultuur Foto tegenstelling

image

Bij ons kikkerlandje’s cultuur  horen de vierjaargetijden ,lente ,zomer ,herfst ,winter .

Hier boven de Zonnebloem die staat voor de zomer ,rechts ik ken em als “fettehenne” die heeft de eerste vorst over zich gehad die staat voor de herfst .

Wil je mee doen? Melody

35 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Wat een mooie invulling….. schitterende foto’s ook, dank je wel hoor.

    Liefs en fijn weekend.

    1. Dank je Melody,ik heb me net bij jou,vonnie en marja de ogen uitgekeken,wat geeft het Veel moois om ons heen zeg, jij ook een heel fijn weekend xxx

  2. ram1955 zegt:

    Is die rechter misschien Sedum die ook wel eens septemberkoning wordt genoemd?

    1. Marja daar zou jij weleens gelijk kunnen hebben ,deze staat bij ns op de camping en aangezien het in Duitsland is hoor ik alleen de naam “fettehenne” en ik ken me er niet in uit Ger heeft groene vingers *rustig allemaal hij is geen hulk ,dat is er maar 1 hier😉 * en ook hij komt niet op de naam .

      Dus hoeraaa het raadsel is gekraakt ,fijn weekend xxx

  3. dieneke zegt:

    fettehenne wat een grappige naam,denk dat Marja gelijk heeft al is die bij ons in de tuin wat meer bordaux rood,je hebt ze ook roze en er is ook een gele familie die is kruipend over de grond en verkleurd naar roestbruin.Het zijn dus vetplanten.Fijn weekend

    1. Ja Dieneke ook hier bordeaux maar door de vorst zijn kleuren terug,ja fettehenne hahaha wie weet zeggen ze het tegen mij:P fijn weekend xxx

    2. dieneke zegt:

      hoi hoi ik heb dat monster ff weggewerkt,eens zien of deze ‘houdbaar’is.Je moet er potdorie een heel account voor maken nah.

      1. Ja idd had ik in het begin k ,dacht waar is mijn foto ,nu bleek dat het gravater een profiel wilde ,ach Dieneke we zijn gewoon hl erg gewild😉:-)

  4. Oh hihi is dat de “hemelsleutel”? Daar heb ik nou zoooooo’n hekel aan. Nee, niet vanwege zijn vorm (oneerlijk zou dat zijn, kijk maar eens naar een macro van deze bloemen. Zo prachtig opgebouwd) maar omdat het de herfst aankondigt en ik ben nou eenmaal gek op de zomer hihi😉

    1. Hihih dat is ook een mooie naam hemelssleutel, hierboven werd ook herfstkoning genoemd en ikke zou et niet weten😉

        1. Oei Lau, haal maar weg hoor, mijn tekst loopt gewoon het kadertje uit whaahaa.

            1. Hahaha leuk he, lekker buiten de lijntjes kleuren😛

              1. Jaaaa creativiteit kent geen grenzen hihih;-)

                1. Hahaha nou psies! Hoest nou met je? Gaat het weer?

                  1. Ik maak er gewoon wat van of het gaat of niet Em😉 Lief dat je vraagt❤

                    1. Geen dank gekkie, zou jij aan mij ook vragen😉. Dikke knuffff

                    2. Sssst niet zo hard😉 Mijn limerick geeft ook antwoord op je vraag ,als het goed is ff na twaalf op mijn log xxx

                    3. Ahhh oke, dan kom ik straks nog ff terug😉 XXX

                    4. Ik lig dan wel al in bed:-) xxx

  5. Ik dacht dat je het verschil tussen gekweekte bloemen en ‘puur natuur’ bloemen bedoelde. Had ook gekund, toch.:-)

    1. Ja dat had ook gekunnen,maar daar was ik niet opgekomen,leuke tip voor een volgende x:-)
      Leuk je input fijn weekend xxx

  6. minoesjka2 zegt:

    Als er vorst over bloemen komt, dan worden het weer hele andere “kunstwerkjes” dan zonder. Mooie foto’s hoor!:-)

    1. Dank je Minoesjka ,de natuur is vaak opzichzelf een kunstwerk:-)

  7. ferrara zegt:

    Kijk zo leer je nog eens wat. Fetthenne nooit van gehoord.

    1. Hahaha nou ik ook niet ,maar men schijnt het hier in Deutchland zo oa te noemen:-)

  8. ferrara zegt:

    Wat is dat voor een monster boven mijn reactie, kan ik daar iets aan veranderen?

    1. Heb je het over je Gravater ? Wellicht dat je het in een andere kunt vrranderen door er eerst op te drukken ?

  9. rietepietz zegt:

    Wij hebben hier nog roosjes in de bloei ,al moet ik eerlijk zeggen dat het zo dicht aan de kust natuurlijk iets langer duurt eer je hier nachtvorst hebt !

    1. Ja echt Rietzepiet? Ook voor enkele weekjes terug dat het heel eventjes had gevroren? Dat is dan weer een voordeel ,later vorst en dicht bij het strand ,heerlijk:-)

      1. rietepietz zegt:

        Ja klopt ,nachtvorst hebben we hier nog niet en de roosjes bloeien nóg !Volgens mij zijn ze nog net te zien op een foto op mijn nieuwe logje😉

        1. *trekt sprint naar nieuw logje * zoeffff

  10. V☺nnieb zegt:

    Mooie invulling meid. Echt mooie foto’s😀
    Fijn weekend
    Liefs -x-

    1. Dank je Vonnie:-)

      Jij ook een fijn weekend (`-`)

Laat een berichtje achter :-)

