Op het woord !

Vorig jaar precies om deze tijd waren we bezig met het  zorgvuldig uitzoeken van een sportschool, eentje die oor had naar onze beperkingen en behoeften. 

We kwamen uit bij AnyTime Fitness. Voordat we een contract tekende hebben we met de toenmalige bedrijfsleidster een uitvoerig gesprek gehad en hebben onze voorwaarden voorgelegd en hadden duidelijk te kennen gegeven dat alleen onder die voorwaarden dat wij bij hun kwamen sporten!

Zij had op deze voorwaarden haar woord gegeven door alles volmondig met ja te beantwoorden, geen eventuele uitleg of haken en ogen nee niks van alles, het was JA .

Door dat mijn partner en ik dus ongewild periodes niet konden sporten afgelopen jaar en dat ook nog aanhoud komend jaar hadden we al (zoals afgesproken) de boel laten bevriezen, wat dus inhoud dat je geen gebruik maakt van AnyTime Fitness en geen abonnement kosten maakt.

Nu zagen wij dat het oppakken er voorlopig niet inzat en het limiet om te bevriezen er ook op zat, wat dus zou inhouden dat het abonnement weer ingang werd gezet. Logisch. 

Wat echter onlogisch is en aanvoelt als een wurgcontract is, dat men niet vertelde dat de tijd dat je het hebt laten bevriezen de contractduur opschuift ! 

Voelen jullie het al? Dus wij werden verplicht het abonnement te blijven betalen niet tot eind dit jaar, nee dat zou dan 6 mnd opschuiven  (door de bevriezing). Mijn partner zei, wij kunnen echter niet meer komen, dus maken van niks gebruik en nu dan ? Ja helaas zei de nieuwe bedrijfsleider u staat vrij om te komen sporten.  Ja hallo wilt u of kunt u niet meedenken ? Wij kunnen niet meer komen ! Ook is ons niet gezegd bij aanvang contact dat de boel opschuift !

Dus mijn partner stelde voor het contract af te kopen. Ja dat kunt u dat is €695,- . Hoeveel ?! Nou zegt mijn partner ik dacht het niet we hebben van niks gebruik gemaakt! De nieuwe bedrijfsleider bleef stoer hij had dan graag €524,- van ons gehad  Mijn partner heeft al genoeg aan zijn hoofd maakte een vuist en betaalde AnyTime Fitness!

Thuis was ik alles behalve blij over en met de gang van zaken en heb mijn recensie op Facebook gezet met mijn bevindingen en er-aanvaringen met AnyTime Fitness Kerkrade !

Er ging niet al teveel tijd overheen toen de telefoon ging, hey AnyTime Fitness, verontwaardigd! Ja heus hun verontwaardigd, men dacht dat mijn partner tevreden weggegaan was !

Nee hoor zei mijn partner helemaal niet, ik wilde alleen niet dat het van kwaad tot erger kwam, echter mijn vrouw wilde het er niet bij laten en het is haar goed recht om andere ervoor te behoeden om op een WOORD van AnyTime Fitness een contract aan te gaan !

Ja maar wij van AnyTime Fitness zijn niet blij met deze recensie ! Tja zegt mijn partner dat is dan aan jullie zelf te wijten en jullie valse beloftes en mensen op kosten te jagen. 

Even dachten we dat ze in zagen dat hun wurgcontract  mensen onnodig op kosten te jagen doordrong want hij ging kijken wat hij kon doen !

Een weekje later belde hij dat we €70,- terug konden krijgen.  Nou mijn partner vroeg of hij hetzelf reëel vond over een bedrag van  €695,- want dat was hun eerste eis ! AnyTime Fitness Kerkrade  was gepikeerd, we konden genoegen nemen met  €70,- restitutie of helemaal niks ! Vandaag is mijn partner tot daar gegaan om te tekenen dat hij /wij €70,- terug krijgen!

O of mijn recensie weg kon op Facebook?!

Gues what AnyTime Fitness Kerkrade ik heb een hele blog gewijd aan het wurgcontract om andere mensen ervoor te behoeden om niet zomaar op het WOORD te geloven en zo voor onaangename verassingen komen te staan  !

26 Comments Voeg uw reactie toe

  1. matroos schreef:

    Wat een gedoe toch met die sportscholen en maar roepen dat je voor je plezier naar de sportschool gaat.Enkel je portomonnee slinkt sneller met zo’n wurgcontract.
    Gelukkig heb ik bij het schaatsen de mogelijkheid van een 10 rittenkaart en die blijft zelfs 2 schaats seizoenen houdbaar.Hier een dorp verder op hebben ze dat systeem ook in de sportschool,alleen is die kaart dan maar 1 jaar geldig.Dat is best handig als je niet altijd kan door welke reden dan ook.

    1. roadlaura1969 schreef:

      Het trieste hiervan is dat wij onze beperkingen hadden aangegeven. Had zij ons nu meteen verteld dat bij bevriezing je contract duur opschuifd hadden wij nooit getekend !
      Het is daarom dat ik deze blog eraan wijt, het nieuwe jaar begint en vele die naar dergelijke sport centra rennen.

      Klopt Dieneke het beste is wat jij doet en wij weten nu ook beter, de natuur is de beste omgeving en ook AnyTime beschikbaar en gratis !

      1. matroos schreef:

        Ik ben trouwens geen sportschooltype,stap liever op de fiets dan op zo’n hometrainer nutteloze km te maken.

        1. roadlaura1969 schreef:

          Is ook het beste Dieneke 👍

  2. Hillechien schreef:

    goed zo lekker voor jezelf opkomen en ik zal zeker niet die sportschool aanbevelen bij anderen, bah

    1. roadlaura1969 schreef:

      Dank je Hillechien. Ja ze willen je nog de mond snoeren ook, nou dacht het niet! Zijn genoeg mensen zoals ons waar het vandaag goed gaat en morgen niet en dan iemand onder verkeerde info en valse beloftes een contract laten tekenen brrr

  3. Darling Doormat schreef:

    Hoevelen zijn al niet het slachtoffer geworden van dergelijke wanpraktijken, oplichting en poging tot omkoperij op de koop toe, Laura. Jammer toch dat het jou moest overkomen, Kop op, lieverd en een fris, nieuw jaar aanvatten x

    1. roadlaura1969 schreef:

      Dank je Babette. Het zal ook zo blijven, deze gasten proberen zo op iemand in te “hakken “, dat de meeste met de staart tussen hun benen toegeven en het daarbij laten.

      Wij mogen dan nu de dupe zijn, echter als ik doormiddel van mijn recensies en deze blog mensen behoeden kan om er niet in te trappen dan is mijn missie geslaagd!

  4. rietepietz schreef:

    Waarschijnlijk heeft het wél in de voorwaarden van het contract gestaan dat de contractduur mee schuift bij bevriezing. Het isbekend dat sportscholen nogal wat gaten dichttimmeren juist omdat veel mensen na enige tijd niet meer komen. Voor hén is de reden waarom niet belangrijk. Het kan nooit kwaad de mensen er nog eens op te wijzen dat sportscholen nogal strikt met hun regeltjes omgaan maar in wezen hebben zij niet echt iets fout gedaan. Ik neem tenminste aan dat van het contract af kunnen niet mondeling beloofd is.

    1. roadlaura1969 schreef:

      Rietepietz wij hebben duidelijk in een voorgesprek te kennen gegeven wat wij konden en wat voor ons belangrijk was. Dit lees je ook hierboven terug, de dame in kwestie heeft alles mondeling met JA bevestigd!
      Had zij nu gezegd “houdt u er wel rekening mee dat bij bevriezing de contractduur opschuift “, dan hadden wij sowieso nooooit getekend.
      Dat gegeven had zij heel goed door !

      Het is zelfs zo dat men ons niet eens het contract heeft meegegeven waar aanvang datum instaat , zelfs nu “kunnen ze geen contract vinden “, ook dat gegeven is erg krom, daar men wel wist te vertellen dat er een aantekening was gemaakt over bevriezing ! Dus waar zijn de contracten ?!

      Los daarvan is er nog altijd “een uitzondering op de regel “, oftewel de omstandigheden in acht nemen.

      Dat laatste heb ik jaren geleden meegemaakt, een dokters briefje was genoeg om het abonnement te stoppen zonder addertjes, zonder rest betaling, maar een integere afhandeling en beterschap wensen en bij hun stond het wel duidelijk vermeld !

      1. rietepietz schreef:

        Het blijft in ieder geval een onbevredigend gedoe en dat komt inderdaad vaker voor bij sportscholen.

        1. roadlaura1969 schreef:

          Inderdaad, ik zou me ook niet durven te reppen als wij het vantevoren niet kenbaar hadden gemaakt bij ze.

    1. roadlaura1969 schreef:

      Ja Marja, dat is het ook .

  5. majaer schreef:

    Dat is ook wat het is ook altijd ellende met die contracten maar goed dat je voor jezelf bent opgekomen.

    1. roadlaura1969 schreef:

      Het is triest dat je op het woord van iemand niet kan vertrouwen, dat mondelinge bevestiging niks waard is geweest en dan komt een wisseling in het management die er überhaupt geen oor naar heeft.

      Ik hoop dat andere die dit lezen er lering uit trekken, dat geeft ook voldoening.

      1. majaer schreef:

        Dat is waar, je moet het altijd schriftelijk hebben we anders heb je geen poot om op de staan.

  6. ria schreef:

    Dank dat je dit openbaar maakt. Mijn zoon en schoondochter maak ik hier vandaag nog op attent. Goed de voorschriften lezen, vooral de kleinste lettertjes.

    1. roadlaura1969 schreef:

      Dank je Ria dat heb ik graag gedaan en daar doe ik het ook voor om andere te behoeden ook dat ze niet op mondelinge toezeggingen in gaan. Dan heb ik ook voldoening als er niet nog andere de dupe worden.

  7. Regenboogvlinder schreef:

    Je kunt niemand vertrouwen, erg hè..
    Ik hoop dat jullie eruit komen.. En nooit meer aan beginnen!
    X

    1. roadlaura1969 schreef:

      Hoi Treeske nee dat gaat ons niet meer gebeuren, de natuur is de beste sport school en gratis 😉

      1. Regenboogvlinder schreef:

        Gelijk heb je.. Ik heb wel eens een zomerabonnement gehad. Zat altijd met dat overwinteren. Gelukkig nooit problemen gehad, maar dat is dan echt voor een vaste periode, was 4 maanden.
        Hoop echt dat jullie niet hoeven te betalen.. 😘

        1. roadlaura1969 schreef:

          Kijk Treeske dat hadden wij ook die afspraak, plus onze gezondheid maar ja dat bleek nu gebakken lucht, betaald/afgekocht hebben we daar hebben ze de bevriezing mooi meegerekend onder het mom “contractduur is opgeschoven “.

          Vandaar deze blog dat mensen alert zijn/worden en blijven. Het nieuwe jaar begint en de voornemens ook dus veel sportabonnementen 😉

    2. ria schreef:

      Volgens mijn informatie geldt een contract bij een sportclub één jaar. Ik zou zeker niet betalen.

      1. roadlaura1969 schreef:

        Daarom noem ik het een wurgcontract Ria, ze zeggen dat ze het contract niet konden vinden (vraag was van ons om een copy). I.I.G is mijn partner overstag gegaan hij loopt namelijk met nog andere zaken op gezondheid en dat kon hij er niet bij hebben,zou hij nl die zelf ingenomen persoon moeten blijven vragen en overtuigen dan zat het er dik in dat zijn vuist niet in zijn zak bleef, dus heeft hij in die zin de wijzeren weg gekozen. Ook omdat op internet nergens duidelijk terug te vinden is hoe het zit bij Anytine Fitness, zelfs de voorwaarden heb je weinig aan als ze je het contract niet eens willen geven.

        Dank je voor het meedenken!

  8. ria schreef:

    Zoek programma opgelicht wie weet zijn er meer mensen de dupe en krijg je het geld terug

Laat een berichtje achter :-)

