Ladie’s blik op de Wereld 

on

Met 14 en half jaar loop ik toch al wat rond op deze wereld en dacht laat ik nu eens een stukje delen (wie weet bevalt het)

Gelukkig heb ik oud en nieuw overleefd, die rare trillingen die binnen kwamen, de pijn in mijn oren nee bah ik wilde niet eens buiten naar de wc.

Mensen mopperen over hondenpoep waar ze ook een punt hebben, soms onder hun schoen echter de opruimplicht ligt toch bij de persoon die zijn huisgenoot uitlaat.

De laatste jaren mopperen de mensen echter over veel dingen, dingen of dingetjes waar wij in het dierenrijk zo klaar mee zijn.

Kijk komen we buiten soort genootjes tegen dan begroeten we ons, past het echter niet gaan we met een passend loopje eraan voorbij. Is er even een klik ja dan gaat ons neusje veelal naar een plekje wat mensen maar raar vinden (is dat gek aan een kontje sniffelen ?) Afin soms komt dan alsnog een o jeetje ik heb me vergist en dan lopen we door. Oke ook bij onze soortgenoten heb je erbij die het niet bij blaffen of snauwen laten en doen een ander letsel aan !

Zo hoorde ik mijn mensen moeder iets lezen over een bijt incident waar een klein hondje het niet overleefde , een mensenmeneer die zijn grote hond niet onder controle had en dan ook nog wegloopt zonder de andere mensen te troosten met het verlies van hun huisgenootje!

Kijk mensen wij kleintjes kunnen schade aanrichten echter zal onze beet voor veel grotere soortgenoten niet dodelijk aflopen. Of nu klein of groot die hun kaken niet op elkaar kunnen houden er bestaan muilkorfjes , nee tuurlijk wil men niet de bek gesnoerd krijgen  echter een voor eeuwig spuitje ook niet ! Dan liever een muilkorf  om toch ?!

Zo zie je mensen mopperen, echter  kunnen veel voorkomen maar doen het niet !

Hondenpoep : opruimen

Agressie: muilkorf om

Te overheersend : aangelijnd laten

Wij viervoeters zijn in die punten afhankelijk van onze mensenouders !

Maar ja als ik in de Mensenwereld kijk en de mensen problemen zie en hoor op het nieuws , dan denk ik als ze dieren al niet goed behandelen en opvoeden, hoe kunnen ze dan de wereld ooit goed dienen !

18 reacties Voeg uw reactie toe

  1. rietepietz schreef:

    Ja zo is het maar net Lady, toen wij nog vaak vaak een leenhondje hadden probeerden we het zo goed mogelijk te doen, net als jouw baasjes.. Gelukkig was Eyra nooit bang dat geknetter dus dat was wel makkelijk. Ik snap inderdaad óók niet dat baasjes die wéten dat hun hond wel eens gekke dingen doet niet voor een muilkorf kiest, dat moet toch ook voor de baas rustiger wandelen zijn.

    1. roadlaura1969 schreef:

      O mijn mensenmoeder heeft veel gemist, Eyra daar hoorde ik wel over de logeerpartijtjes , is Eyra niet meer ? 😢 Gho dat vind ik sneu !

      Precies Rietepietz mensen kunnen veel voorkomen zodat ieder soort genootjes kan genieten en de grote en kleine mensen ook geen leed meer hebben of krijgen.

      1. rietepietz schreef:

        Ja klopt, Eyra moest bijna 2 jaar geleden op bijna 16 jarige leeftijd uit een beginnend lijden verlost worden, helaas, we missen haar nog vaak.

        1. roadlaura1969 schreef:

          Lieve Eyra, maar ook jullie dat ze niet heeft hoeven lijden ❤

          1. rietepietz schreef:

            Dit was het laatste logje waarop ze nog een beetje babbels had, twee weken later kreeg ze de rust waar ze toen hard aan toe was, ze ligt bij ons in de tuin.
            https://rietepietz.wordpress.com/2014/05/19/rekken-en-dr-bij-blijven/

            1. roadlaura1969 schreef:

              Jullie waren heeeel lief voor Eyra 💋

              1. rietepietz schreef:

                Het was een wereldbeest.

                1. roadlaura1969 schreef:

                  Die mooie ,gekke, lieve herrineringen blijven gelukkig !

  2. Villasappho schreef:

    Heerlijke blog mensen hebben vaker problemen en die zijn helaas niet met een muilkorf of riem op te lossen.

    1. roadlaura1969 schreef:

      Klopt daar helpt niks 😉

  3. Regenboogvlinder schreef:

    Wat een leuk logje van Ladie! Ik hoop dat ze nog een tijdje mee mag! X

    1. roadlaura1969 schreef:

      Treeske ik hoop dat samen met ZaZoe en mijn twee mensenouders nog te kunnen 💋

  4. Kakel schreef:

    Jij hebt een heel goede kijk op de situatie, Lady. Lady for president! In de VS zou dat dé oplossing zijn.
    Wij mensen kunnen veel van de dieren leren met als belangrijkste punt dat ze trouw zijn.
    Je bent al op een behoorlijke leeftijd – vandaar ook je wijze woorden – maar ik hoopt dat je nog minstens 14 jaar meekunt. Als het niet langer is!
    Poot van Rosa.

    1. roadlaura1969 schreef:

      Hey Rosa, dank je wel voor het compliment, laat ons maar lekker aan onze knook kluiven en het aanschouwen wat ze doen. We bewaken die van wie we houden, ja dat punt zouden ze wel over kunnen nemen.

      Ik hoop het Rosa , oud worden wel in gezondheid en mocht het zo zijn dat mijn mensenouders niet egoïstisch zullen zijn.

      Rosa een poot terug en ook aan jou mensenmama Kakel🐶

  5. ria schreef:

    Ja Ladie zo hebben wij, janse en speedy ook onze probleempjes. Nee niet met andere hondjes of ze moeten de hele tijd om ons heen dansen en springen. Wij negeren het jonge grut, mag toch op onze leeftijd van 12 en 11 jaar? Houden ze niet op dan worden ze afgeblaft en afgesnauwt. Mensenouders zijn veel moeilijker, lopen te zeiken om het minste geringste. Maar wij redden ons wel met onze mensenmoeder in de buurt 🙂

    1. roadlaura1969 schreef:

      Hey Janse en Speedy wat hebben we toch een heerlijk hondenleventje he 😊Jullie hebben ook al een lieve mensenmoeder en dat mopperen, moet je hier soms horen 😂

  6. ria schreef:

    ja daar krijg je soms tranen van in je ogen:-)

    1. roadlaura1969 schreef:

      Breek me mijn bekje niet open 😉

Laat een berichtje achter :-)

