Nooit duurde een Winter zolang…

Graag wil ik over positieve dingen schrijven echter nog nooit heeft een winter zolang aangevoeld. 

Het gebrek aan Zon, slaap en energie maakt het er niet makkelijker op . Elke dag probeer ik met goede moed erin te stappen en elke dag kak ik begin in de middag in, nee niet slapen was het maar waar , even een power nap! Zelfs dat lukt niet .

Aantal weken , bijna anderhalve maand nu, ging ik eerst kwakkelen wel griepje/ geen griepje, wel buikloop/geen buikloop kwam de deur haast niet uit en zo begon de depressie ook de overhand te nemen. Waar ik eerst nog lekker naar buiten ging had ik nu altijd wel een rede om niet te gaan , nat, glad, koud …

Op Facebook rollen ook niet de leukste berichtgeving langs , alsof we hier niet genoeg mensen hebben die een strijd leveren, krijgt men aanvoer uit andere landen waar kindjes lijden of het dieren niet goed gaat dat is erg zeker , ik denk dan kan er ook eens iets meer opbeurende berichtgeving zijn ?!

Of er wordt weer een klaploper/loopster gevierd en op een plateau gehezen , hoe walgelijker het gedrag hoe hoger de kijkcijders ? ! Ik weet het niet .

Ik waggel wat door de winter door, blij als eens het Zonnetje doorbreekt en dan probeer naar buiten te gaan. 

Ook probeer ik fitter te worden, raap me elke ochtend bij elkaar zolang de goede moed er is om wat oefeningen te doen , het voelt ook goed alleen het houdt (nog ) niet aan !

Vandaag bromelias gekocht en in de slaapkamer gezet, deze planten zouden een positieve invloed hebben op je nachtrust, nou proberen kan geen kwaad en het staat leuk en fleurig in deze grijze tijd. Nooit duurde een Winter zolang!

18 Comments Voeg uw reactie toe

  1. JasMien schreef:

    goed idee van die Bromelia, ga ik ook proberen! Ik hoop voor ons dat het helpt!

    1. roadlaura1969 schreef:

      AH heeft ze in de Bonus ! 😊
      Dat hoop ik ook dat het helpt 🍀

      1. JasMien schreef:

        #fingerscrossed!
        ga eens kijken bij AH dan 🙂 Merci voor de tip!

  2. matroos schreef:

    Bah naar hoor,hoop dat je vandaag het zonnetje zag.Je hoeft natuurlijk al dat nare nieuws niet te volgens alles heeft een uit knop.En juist van bewegen en even naar buiten daar kikker je van op.xxx

    1. roadlaura1969 schreef:

      Klopt Dieneke, soms komt het toch ongevraagd voorbij als iemand uit mijn lijstje een item heeft *geliked* op FB

      Zeker het draagt allemaal bij het bewegen en een frisse neus halen, dat gebeurt ook door mijn hondjes echter dat draagt nog niet echt bij aan het innerlijke gevoel.

      Zodra het Zonnetje zich laat zien zoals laatst voelt het opzich al iets fijner , het is lichter en dan probeer ik langer buiten te zijn met de hondjes en camera 😊

      Dankjewel voor het meedenken en knuffel xxx

  3. matroos schreef:

    Ik heb FB de deur gewezen,werd er een beetje kriegel van eerlijk gezegd en niet echt blij.Ik blog liever,kan ik zelf bepalen waar ik wel of niet lees.

    1. roadlaura1969 schreef:

      Ik heb bij FB vrienden zitten die niet bloggen en die ik ook alleen via FB kan bereiken, daar ik ze al ken van de MSN tijd maar nog nooit ontmoet heb. Dat is een rede dat ik FB (nog) niet opdoek .

    1. roadlaura1969 schreef:

      Dankjewel Marja het zal wel loslopen.

  4. rietepietz schreef:

    Ik tel m’n zegeningen, rol door deze winter zonder al dit soort narigheden, sterkte en zónder FB , Gelukkig zijn er nog voldoende mogelijkheden om contact met mensen te hebben zónder FB , vast heel ouderwets van me maar zó heerlijk rustig!

    1. roadlaura1969 schreef:

      Nee hoor niks ouderwets Rietepietz. Bij mij zijn de contacten ontstaan bij MSN door naar Hyves en zo naar FB , ze zijn me wel dierbaar vandaar nog FB 😊

      1. rietepietz schreef:

        De rest dan maar verwijderen als vriend, he je daar geen last meer van, en je zou ook kunnen mailen natuurlijk.

        1. roadlaura1969 schreef:

          Hahaha als dat de juiste oplossing was, nee zitten oude dorpsgenoten bij enzv..
          Ik voeg geen onbekende aan mijn bestand toe vandaar is het niet zo gemakkelijk en mailen doe ik zelden , hooguit bij gelegenheid of naar instanties .

  5. gewoonanneke schreef:

    Wat vervelend voor je. Ik heb juist het gevoel dat het een lekkere winter was met vorst en zonnig weer Dit grijze weer zoals nu vind ik heel depri dus last het voorjaar maar komen

    1. roadlaura1969 schreef:

      Ja Anneke de witte periode vond ook ik lekker, kon tenminste iets doen. Het weer wat de laatste maand anderhalf is maakt het veel te lang. Nu is het niet allèèn het weertje ☺

      Echter idd laat de Zo’n met lente maar komen, kunnen wel mooie plaatjes schieten 😉

  6. ria schreef:

    Nee ik heb geen facebook en wil het ook niet. Laat de lente maar komen. Ik ben de hele winter op één keer na telkens droog thuis gekomen na de wandelingetjes met de hondjes en daar ben ik dankbaar voor . De witte wereld kan ik missen evenals de grijze en ben blij met elk zonnestraaltje:-) a.s. zaterdag krijgen we weer een mooie dag. Ik hoop dat jij er ook volop van kunt genieten.

  7. majaer schreef:

    Vervelend voor je dat je zo door de winter komt, een zonnetje werkt zeker positief je krijgt overal weer zin in.

    1. roadlaura1969 schreef:

      Klopt helemaal, ik merk het als het zonnetje er is ik heb dan meer het gevoel door te kunnen ademen, met het grijze weer voelt het altijd bedrukkend.

Laat een berichtje achter :-)

