15 Maart laat u stem niet liggen !

De afgelopen jaren huiver ik van de tendens waar het in de wereld naar toe gaat. Niet de soort huiver waar een Trump of Wikders ons wil doen geloven  !

Nee de huiver dat er vele andere mensen zijn die juist wel zich laten opjutten door een Trump en Wilders !

Nederland is aan verandering toe in alle opzichten, de VVD heeft er  voor vele een zooitje van gemaakt. Mensen die tenderen naar Wilders , deze die niet zozeer bezig is te “hele” echter de mensen te “verdelen “, opjutten, angst voeden. Dat is mijn mening. 

Ik ga 15 maart stemmen en wel op Emile Roemer van de SP !

Deze man en zijn partij verdienen het echt om Nederland te leiden !

Realistisch stemmen op plannen die te realiseren zijn, het kost tijd en dat moet je als kiezer realiseren en ze een kans geven  !

De SP is er klaar voor, klaar om van Nederland 1 te maken en kortemetten te maken met verdeeldheid  !

Zij streven naar een goede vluchtelingen beleid, om nood en problemen bij de haard ( thuisland) op te lossen zodat vluchten niet nodig hoeft te zijn en mensen in hun eigen thuisland kunnen wonen. Bij vluchtelingen die niet anders kunnen, goede opvang bieden tot de rust weder is gekeerd. Kan een gtoep ècht niet terug, goed laten intrigeren, met taal, scholing,werk.

Het zorgstelsel aanpakken zodat ziek zijn geen dubbele straf is door het eigen risico  af te schaffen en een Nationaal Zorgfonds in te voeren. 

Werken tot 65 en de AOW met 10% omhoog. 

Voor mensen uit de zorg, zorgen dat ze hun werk kunnen doen en dat is er voor de patiënten zijn en niet te belasten met administratieve rompslomp. 

Ouderen een waardige oude dag geven met een menswaardige ouderenzorg .

Niet alles meer van Brussel laten afhangen!

Studeren voor ieder mogelijk maken. 

Arbeidsmarkt onder de schop nemen zodat er meer zekerheid en vaste contracten komen.

Door de markt van de  Oostblokwerkers (Polen,Roemenen)te minimalisren zodat het werk door Nederlanders zelf uitgevoerd kunnen worden. 

Kan dit in 1 keer ? Nee daar ben ik mij als kiezer van bewust, het zijn wel punten waar ik mij mee kan vinden en mocht men daar al een paar van door duwen , ben ik tevreden. 

 De SP moet een kans krijgen, de regerende partijen bakken er al jaren niks van dus zeg ik “het roer moet om” !

SP kiezen
SP programma 
Ps: maak in ieder geval gebruik van u /jullie stemrecht 15 maart!

11 reacties Voeg uw reactie toe

  1. rietepietz schreef:

    Nee mijn stem gaat nooit verloren en natuurlijk moet iedereen gaan stemmen op de partij waar hijhet meest van verwacht. De SP heeft nog nooit geregeerd dus móchten ze dat nu wel willen ( eerder lieten ze de kans lopen) dan gaan we zien of de partij een goede keuze is .Op voorhand weet je dat nooit.

    1. roadlaura1969 schreef:

      Precies Rietepietz dat is altijd wachten wat er uitkomt.
      Ik ben ook realistisch dat de dingen tijd en energie kost, plus eventueel andere partijen.
      De SP wilt het heel graag, wat ik ook aan hun waardeer is dat ze duidelijk zijn dat ze niet met partijen gaan regeren die hun programma totaal niet ondersteunen.
      Dus zeggen ze mocht dat het geval zijn kunnen we de kiezers niet dat geven waar ze voor kozen.
      Dat is eerlijk.

      1. rietepietz schreef:

        En toch deugt het niet om democratisch gekozen partijen uit te sluiten.Waarschijnlijk willen ze gewoon liever niet regeren maar dat kunnen ze dan beter zeggen. Uiteindelijk bereiken sommige partijen in de oppositie meer dan als regeringspartij.

        1. roadlaura1969 schreef:

          Nou ik hoor ibijna iedere partij roepen niet met de PVV te willen als dat mag, dan mag men ook aangeven dat de VVD niet in aanmerking komt aangezien die laatste moeilijk meeveert met links.

          1. rietepietz schreef:

            Het deugt niet, van niemand. Dan heeft heeft meteen geen zin meer om te gaan stemmen als partijen elkaar uit gaan sluiten.Daarom is het nodig dat er kiesdrempel komt zodat je geen 5 of 6 partijen nodig om te kunnen regeren, dat wordt een puinhoop! Stemmen heeft op dit moment totaal geen nut, ik besef gevoel maar het houd me verder niet bezig.

  2. roadlaura1969 schreef:

    Tuurlijk heeft het zin om te stemmen !
    Echter hoor het geklaag van de bevolking, dat komt mede voort uit partijen die meeregeren en veel van hun beloftes niet na zijn gekomen.
    Dan komen we bij een punt dat ze inderdaad een kiesdrempel moeten instellen zodat er nog maar 1 of 2 partijen kunnen regeren. Sinds de coalitie ’s zijn kiezers teleurgesteld waardoor er nu veel mensen twijfelen, switchen of helemaal niet stemmen.

    1. rietepietz schreef:

      oeps was iets weggevallen, Ik ga stemmen uit plichtsbesef.

  3. די מריו schreef:

    Ik ben toch meer voor het systeem dat er minder partijen tegelijk mogen regeren. Nu is het van alles een beetje en dus eigenlijk niets. Mijn stem gaat nooit verloren.

    Love aS Always
    di mario

    1. roadlaura1969 schreef:

      Daar kan ik je alleen maar gelijk geven .

      Het is met zoveel partijen altijd schipperen en daardoor kan niemand ècht zijn/haar beloftes nakomen er zal altijd ingeleverd moeten worden op programma punten .

      Goed zo stemmen is een recht 👍

      Groetjes Laura

      Ps: ik hoop dat je geen last meer hebt van spam .

  4. Corja schreef:

    Ik ga stemmen. Maar vraag me niet waarop. Op wie, daar wil ik het helemaal niet over hebben. Het is inderdaad (zie ster-spotje) een stel kleine kinderen in de zandbak dat elkaar de schepjes en de emmertjes niet gunt. En dat pretendeert een land te kunnen regeren……

    1. roadlaura1969 schreef:

      Het programma van Emile Roemer ligt mij , ik volg de uitzendingen en kan soms boos worden hoe belachelijk een SP weggezet wordt. Bij Pauw en Jinek gingen ze de poster vergelijken met een aars 😲
      De spotjes die voorbij komen kijk ik niet eens.
      Ik gooi Rutte I en Rutte II bij elkaar zie wat een puinzooi er gemaakt is en dat de normale burger, de chronisch zieken en pensioen gerechtigde de dupe zijn geworden en niet te vergeten de middenstand.

      Tijd voor frisse en nieuwe wind en zeker geen VVD en PVV voor mij.

      Ik wens je veel succes Corja want een zwevende kiezer lijkt me ook niet een fijn gevoel ,hoop dat jij een partij vindt die het dichts bij jou staan .👍

      Liefs Laura

Laat een berichtje achter :-)

