Ik dacht doe eens mee…nou ja gedeeltelijk 

Foto (C)lbuszewski
Dieren ik vind ze prachtig en ja ik heb verschillende ook op mijn bord . Nee natuurlijk geen leeuwen vlees, nee een sluimerd gevoel maakte zich een beetje meester. Dat gevoel als ik video ’s voorbij zie komen van Esther The Wonder Pig . Zo’n happy varken,  zo tevreden en ik kan absoluut niet tegen smakken maar van mijn hondjes en andere diersoorten heb ik absoluut geen probleem 😊

Het is nu bijna 3 weken geleden dat het carnavals seizoen is beëindigd met het as kruisje bij de katholieken  (vroeger ) , nu weet ik niet wie het kruisje nog haalt, zijn/haar zonde opbiecht en de vastentijd ingaat. 

Nu dat laatste het vasten was vroeger heel streng , bij ons thuis gelukkig niet ook  al zijn we wel katholiek gedoopt.

Het vasten toen het dus ongeveer 3 weken geleden begon dacht ik, weet je wat tot Pasen eet ik geen vlees en het gaat me goed af , ik verdoe me niet aan het ontbijt om naar het vleesbakje te reiken,  het middag  mis ik het ook niet. 

Het enige als ik buiten loop en de slager is een haantje aan het grillen dan denk ik wel even aan het krokant velletje wat ik zo lekker vindt .De geur hmm , echter ik kan het weerstaan.

Mijn conclusie is dat als ik me zo blijf voelen dat mijn vlees consumpties na Pasen beperkt zal blijven op 2 of 3 keer per week. Voor de planeet, voor de dieren en voor mijn geweten. 

Waarom ?

Dieren worden niet meer of niet  door veel meer met liefde gehouden,  in te kleine ruimtes en met veel rotzooi ingespoten. Het is niet gezond voor de dieren en wij krijgen die “antibioticums” ook naar binnen. 

Ik zal hier na Pasen nogmaals over berichten of ik de daad bij het woord heb gevoegd dat als ik weer vlees eet me ook beperk tot die 2 à 3 keer per week !

8 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Villasappho schreef:

    Is alleen maar gezond hoor minder vlees. Ik eet alleen een beetje kip en vegetarisch smaakt tegenwoordig ook.

    1. roadlaura1969 schreef:

      Ik ga ook niet voor bewerkt vegetarisch, alles wat eerst bewerkt wordt voordat het eetbaar wordt, is voor mij persoonlijk net zo ongezond .

      Gelukkig kan ik Tempeh en Tahoe in Indische gerechten verwerken i.p v vlees .

      Van kikkererwten heerlijke fallafal maken. Maïskoekjes.
      En vis en/ of zeevruchten .

  2. די מריו schreef:

    Ik ben jaren geleden begonnen met minder vlees eten. Nog wel elke dag, want we vinden het hier in huis te lekker, maar minder gram per dag. Liever een klein stukje goed vlees. Fallafel kan lekker zijn, ligt er wel aan welk recept. Ik ken een goede fallafel maker in Petach Tiqva. 😉

    Love As Always
    Di Mario

    1. roadlaura1969 schreef:

      Klopt een goed stukje vlees is zeker belangrijk dan het te bewerkte massa productie.

      O recept is zeker welkom, ik pluk het van internet dus zal niet dè fallafal zijn die jij gewend bent 😉

      Heb ik met Indische gerechten, mijn moeder was van Indonesië en dan probeer ik zo dicht mogelijk in de buurt van moeders en oma’s keuken te komen 😊

  3. gewoonanneke schreef:

    Ik doe dat ook hoor, een aantal dagen bewust geen vlees nemen. Ik mis het ook helemaal niet dan. Succes er mee.

    1. roadlaura1969 schreef:

      Dankjewel Anneke.
      Nee inderdaad het is niet echt een gemis 😊

  4. Regenboogvlinder schreef:

    Een goed voornemen dat je dus goed volhoudt. Vlees hoeft ook zeker niet elke dag. Doe ik ook niet hoor! Succes!

    1. roadlaura1969 schreef:

      Nee zeker niet, echter als je zoals ik nu even helemaal geen vlees eet, dat het toch best veel vlees was, wat ik toch at, ook niet elke dag maar als je een stoofpot maakt, of andere gerechten waar het vlees in poulet of drumsticks vorm inzit ging er net iets meer op het bord. Dat valt me bijmezelf op 😊

      Dankjewel Treeske 💚

Laat een berichtje achter :-)

