To Eat, our not to Eat …

on

De Pasen is inmiddels een week geleden. Daarmee ook de vastentijd. 

In die periode heb ik geen vlees gegeten. In deze tijd kwamen ook thema ’s voorbij omtrent de vleesconsumptie , wat mij natuurlijk aansprak en nog aanspreekt.

Word ik vegetariër ? Nee dat word ik niet. Wat ik wel ga doen is zoeken naar vlees waar de dieren toch een “leven” hebben en gehad, te verstaan dat ze grazen buiten en scharrelen, dat ze geen antibiotica gespoten krijgen. Mijn consumptie van vlees zal niet meer zoals eerst zijn , het zal zich tot 1 hooguit 2 maal per week beperken  als het dat al wordt.

Waarom geen vegetariër  ? Waar naar toe met al deze dieren vraag ik me dan ? Worden deze dieren geschoond als we geen vlees, kaas meer zouden eten  en melk zouden drinken?

Nee deze dieren zouden dan ook geslacht worden , nu wil men al koeien, zeldzame melkkoeien slachten om iets wat in de EU wordt bepaald terwijl ze nog melk kunnen leveren .

Wat ik wel bij kan dragen voor milieu en de dieren is mijn consumptie te minderen en vooral voor kwaliteit gaan, vlees die zover je over eerlijk kunt spreken een “leven” hebben gehad .

Want de massa slachtingen en ophokken is geen goede zaak voor de dieren en wij krijgen slechte kwaliteit op onze borden omdat alles snel gefokt is en volgepompt met allerhande rotzooi .

Afgelopen donderdag at ik naar lange tijd een stukje rundvlees en het smaakte naar niks .

Mijn zoektocht gaat naar directe verkoop van de Boer waar de dieren belangrijk zijn en minder het geld telt.

6 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Corja schreef:

    Je hebt helemaal gelijk, Laura. Wat een vreselijke praktijken worden er toegepast voor dat stukje vlees op ons bord. Ik eet al jaren heel weinig vlees en het bevalt me heel goed!

    1. roadlaura1969 schreef:

      Dan ben je eerder wakker geweest en bewuster als mij Corja 😊

      1. Corja schreef:

        Ik ben denk ik ook wel wat ouder…

  2. Regenboogvlinder schreef:

    Veel vlees eet ik niet.. maar helemaal zonder vind ik net als jij niet nodig. Goed bezig zo!

    1. roadlaura1969 schreef:

      Ja ik heb er goed over nagedacht en moet bekennen dat ik en goed vlees lekker vindt en dat helemaal geen vlees eten de dieren hun “noodlot” ook niet ontlopen.

      Wel denk ik als iedereen een heeeel stuk minder vlees zou gaan eten , de dieren op een gezonde en voor zover je over eerlijk leven kunt spreken ze dat wel meer zouden kunnen krijgen omdat ze niet in massa gefokt en geslacht dienen te worden.

      Jij ook goed bezig Treeske! 💚

  3. natuurfreak schreef:

    Ik eet ook weinig vlees

Laat een berichtje achter :-)

