Geplaatst in #camperplaats, Fietstoer, Frankrijk, hond, natuur, Ontspanning, Persoonlijk, Vakantie, YouTube

Terugreis van Spanje door Frankrijk #Sanguinet

Goedeavond, ik zit op mijn MB’S te knabbelen 😅 Echter ik kon het niet laten om een kleine bijdrage hier neer te zetten, over de omgeving waar wij even uit puffen alvorens wij de koers naar huis zetten. De bedoeling was om aan de kust te verblijven in Saint Jean-de-luz, daar sloeg het weer om in regen en zodoende koers gezet naar Sanguinet aan een prachtig Meer. We hebben twee fietstochten gemaakt eentje was 43 km en die van vandaag 32 km, die afstanden voor onervaren fietsers was het voor onze bips genoeg (als je begrijpt wat ik bedoel 😉) Ik moet zeggen hele mooie fietspaden, niet op een drukke weg maar heerlijk door de Natuur. Dat met warme temperaturen toch een mooie combinatie is, aangezien je afwisselend in Zon en schaduw fietst. Helaas beide keren verzuimd om onze zwemkleding mee te nemen, want dat had ook nog gekund om te pauzeren aan het Meer en er een verfrissing in te zoeken. Ook dat weten we weer voor een volgende keer. Ergens wel jammer dat onze bips nog niet getraind genoeg is om iets meer dan 50 km af te leggen, je kunt dan namelijk naar Dune de Pilat fietsen, de hoogste zandduin van Europa. En nog andere Natuur schoon. Des al niet te min hebben we wel van deze toertjes genoten. Toer 1 en 2 zijn praktisch dezelfde route, echter bij toer 1 gingen we naar Bicarrosse waar ik de mooie Kerk naar binnen. ging

Vandaag van Sanguinet naar Ipse

Nog een aantal dagen en dan rijden we een stukje richting thuis, waarschijnlijk in 3 tot 4 etappes met mogelijk ergens al dan niet een extra overnachting 🚐🇫🇷🐾☀️

Auteur:

Ik kan hier veel schrijven over mij, kom gewoon kijken ,leer mij kennen en kom als blogger erbij. Dit wil ik wel hier kwijt, ik ben 53 jaar jong,gelukkig samen met Ger en onze twee hondjes Yoshi en Pippy. Toch nieuwschierig ? Come join in

19 gedachten over “Terugreis van Spanje door Frankrijk #Sanguinet

  1. Na een fijne vakantie met zoveel mooie ervaringen, is het toch ook altijd weer goed om naar huis te gaan. Maar rustig afbouwen, inderdaad. Geniet nog even en goede reis!

    1. Inderdaad Corja, het was prachtig maar ik verlang ook wel weer naar huis al wacht ons daar eventueel een onaangename verassing. Mogelijk door de heftige regenval van vorige week, badkamer en w.c overstroomd en helaas vergeten reserve sleutel bij iemand achter te laten. De buurman gaat ervanuit dat aangezien het hem en andere op de galerij getroffen heeft, het ook bij ons zo zal zijn.

  2. Oh, de Landes! Daar hebben wij enkele jaren geleden ook gefietst aan dat meer. Zo mooi daar, en zalig rustig. Naar Dune du Pilat zijn we toen ook gefietst. Ja dat achterwerk hè. Ik fiets nu zoveel en ik blijf er last van hebben. Heb al een speciaal op maat gemaakt zadel, een fietsonderbroek met zeem, … helpt allemaal niks.

  3. Mooi verslagje weer. Die Gotische kerk is prachtig zowel binnen als buiten.
    Nou en dan reizen wij maar weer met jullie terug naar Nederland. Maar eerst nog wat onderwegjes. Leuk, leuk.

    1. Ja die was heel mooi, de verlichting binnen hadden ze ook mooi gesitueerd. Dankjewel, inmiddels ook weer nieuwe MB’S 🙂 Wanneer het zich loont waar we aanreizen zal er wel iets verschijnen 👍

    1. Nou inderdaad dat was een ware verrassing in al zijn eenvoud tegen over de machtige Kathedralen, was deze inderdaad een juweeltje. Dankjewel nog 1 overnachting en een rit en we zijn thuis. 🙂

    1. Dankjewel voor het volgen 🙂
      Wij kunnen niet, wanneer we ergens staan en onze buik vullen, een (in dit geval) katten honger laten lijden, het lost het eigenlijke probleem niet op, ze hebben deze dagen wel even energie kunnen opbouwen. Nu hoop ik dat de Stichting woord hield en de Camping ze toegang verleende 🙏

  4. Wat is daar heel mooie omgeving te fietsen. Kerk ziet prachtig uit. Hele rit geweest voor jullie om te fietsen. Frankrijk is zeker mooie land. Fijne dagen. Groetjes,

Laat een berichtje achter :-)