Geplaatst in Er zou eens niks gebeuren, Koffie Praatje, Non-fictie, Persoonlijk, Uncategorized

Ik kan geen regen meer zien

Regen, regen en nogmaals regen. Ja verhoudingsgewijs hebben we de afgelopen maanden te weinig neerslag gehad. En met een buitje het liefst in de nacht heb ik geen probleem. Helaas was het nu wel overdag en vraag niet hoe. Op het moment dat ik dit type is het waarachtig droog en wordt het licht (zou het de Zon zijn ?). Momenteel thuisloos en op de Camping, door ? Juist heftige regenval en overstromend riool dat al spuitend een weg in de woningen vond. Dus ja Regen is absoluut geen vriend van mij. Zeker niet nu ik verdoemd ben op een vierkante meter en geen kant op kan. Lopen is ook geen optie ten eerste zijn mijn viervoeters ook geen fan van Regen en ten tweede loop ik met hielspoor. Teveel belasting geeft pijn, te weinig overigens ook. Ik denk dat ik maar doorschrijf want er staat iets goudgeels aan de hemel… Gelukkig heb ik een hele lieve vriendin die mij haar huis toevertrouwd, ze zou zelfs voorlopig naar haar vriendinnen gaan als wij er wilde slapen. Ja echt waar. Maar dat laatste gaan we niet doen. Het feit dat mocht het blijven regenen te kunnen “vluchten ” naar een huis om daar je normaal te kunnen bewegen geeft ruimte om te ademen. Gezien de voorspellingen ga ik er zeker gebruik van maken komende week. Voor wie ik dit Weertje overigens ook sneu vindt, is voor de kinderen die vakantie hebben en momenteel zich thuis of hier op de Camping moeten vermaken. Al moet ik zeggen hier op de Camping dat het ze niet zwaar valt ,er komen zelfs gezinnen met tenten bij. Dan schaam ik mij wel een beetje dat ik het mijzelf moeilijker maak. Want het is alles wat in het hoofd afspeelt. En langzaam komen de grijze wolken voor het goudgele aan de Hemel.

Pip wil ook naar buiten…

Auteur:

Ik kan hier veel schrijven over mij, kom gewoon kijken ,leer mij kennen en kom als blogger erbij. Dit wil ik wel hier kwijt, ik ben 53 jaar jong,gelukkig samen met Ger en onze twee hondjes Yoshi en Pippy. Toch nieuwschierig ? Come join in

29 gedachten over “Ik kan geen regen meer zien

    1. Hoop dat men het dit keer verkeerd heeft en de opklaringen eerder zullen intrede. Kan mij voorstellen met sowieso al vermindert zicht dat zo’n nat en grijs weer niet bijdraagt en een goed gevoel.

      Ik merk dat vandaag zelfs de kleinste droog periode al opwekt. Was even met de hondjes 20 minuten buiten heerlijk. Intussen is mot regen gevallen in ieder geval beter dan gisteren.

  1. Het is hier gelukkig goed te doen, ja er valt af en toe een buitje maar het is ook elke dag wel tijdje droog. Inderdaad wél heel vervelend dat het nou juist in de schoolvakantieweken weinig zomers is vooral omdat we eerder zulk mooi zomerweer hadden. Ik hoop dat je snel weer gewoon in je huis kunt.

    1. Zoals vandaag hier was, dat is prima dan kun je naar buiten, droog dan een buitje. Echter de afgelopen anderhalve week was het toujour en geen buitje, plensen deed het.
      Dankjewel dat hopen wij ook heel hard 🙂

  2. Vandaag droog en nog zon ook. ☼ Hoera.
    Ik kan me je hekel voorstellen, noodgedwongen op de camping te zitten, met de hondjes, en nu ook nog een zere voet.
    Fijn dat je een goede vriendin hebt.

  3. Ik vind het zalig weer momenteel. Genoeg droge periodes om er op uit te trekken, geen zwetende mensen in te blote en meestal spuuglelijke zomerkledij..’van mij mag het nog een paar maanden zo blijven.

    1. Hmmm de laatste twee dagen waren hier genoeg droogte periodes, voor de rest plenst het erop los. Nu vind ik thuis met Regen, weer anders, dan wij die uit nood geboren op de Camping zitten op een vierkante meter.

  4. Ik heb niks tegen de regen, integendeel… MAAR ik begrijp alleszins hoe jij je moet voelen gezien de situatie. Helaas zijn de voorspellingen de komende dagen ook nog niet goed, pas einde van de week, dus ik wens je van harte toe dat het snel einde van de week is.
    hou je haaks.

    1. Dankjewel 🙂 Daar waar we nu zitten is het bagger. Thuis zou ik er ook minder moeite mee hebben dan maak je het goed op andere manieren met hobby’s en zo. Nu zit diamond painting er niet in geen ruimte voor. Puzzelen hetzelfde, handwerken kan ik ook niet opbergen en met de puppuber zij zou wel raad weten met de wol 😅

  5. Ik ben het gans met je eens: ook ik kan geen regen meer zien. Voor jou vind ik het vervelender omdat het je nog meer beperkt.
    Gisteren halverwege een fietstocht kon ik m’n shirt wel uitwringen. Rosa -onze bruine labrador – vindt het heerlijk. Hoe meer water, hoe beter.
    Zelfs jouw hond zit te kijken wanneer het droog wordt (-:
    Lieve groet ♥ (ja, ik blog weer)

  6. Regen regen regen, ook hier. En wind, wat het allemaal nog erger maakt.
    Maar ik kan niet klagen, als ik jouw blogbericht zo lees.
    Hielspoor, het is een vervelende kwaal.

    1. Hielspoor beperkt dat is het irritante erin. Vooral omdat beweging momenteel geremd is door het weer en kleine ruimte van de Camper, ik moet juist beweging en rust in balans houden, nu is het meer rust dan beweging, dat is niet bevorderlijk. De vooruitzichten qua Weer stemmen dan ook somber. Zal bij jullie niet anders zijn dat grillige Weer.

      1. Nee, hier geven ze ook voor de rest van de week nog somber weer. Gisteren regende het zowat de hele dag, bij momenten echt gietende regen.
        Het zal zo voor jou inderdaad moeilijk zijn om in beweging te blijven. Elk moment dat het toelaat bij de lurven grijpen!

  7. En het is nog steeds zo he? Donkergrijze wolken en hier en daar een bui. Vooral hier. En het schijnt in Augustus niet erg denderend te worden qua zon. Dus voorlopig maar veel leuke boeken en spelletjes om je heen verzamelen.

Laat een berichtje achter :-)